Szeretettel köszöntelek a FŐVÁROSUNK BUDAPEST közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
FŐVÁROSUNK BUDAPEST vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a FŐVÁROSUNK BUDAPEST közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
FŐVÁROSUNK BUDAPEST vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a FŐVÁROSUNK BUDAPEST közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
FŐVÁROSUNK BUDAPEST vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a FŐVÁROSUNK BUDAPEST közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
FŐVÁROSUNK BUDAPEST vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Ezt a témát M Imre indította 2 éve
Egy, a régió egészére vonatkozó vasútfejlesztési koncepcióval kezdtük: a Nyugatiból lett volna Budapest főpályaudvara, első körben kétszintes fejpályaudvarként, később a Duna alatt átvezető vasúti alagút pesti végpontjaként. Készült egy megvalósíthatósági tanulmány a majdani alagútra, ami alapján a pályaudvar működését és helyigényét már meg lehetett határozni, a felszabaduló területekre pedig egy holland építésziroda, az UN Studio alkotott világszínvonalú beépítési koncepciót. Eszerint a pályaudvar mögötti kiterjedt rozsdazóna helyén parkokkal tagolt, lakótömböket és középületeket is magában foglaló városszövet alakult volna ki, ami a vasút által ma elválasztott városrészek gyalogos és kerékpáros összekapcsolását is biztosította volna.
A legnagyobb sikernek mégis azt tartom, hogy sikerült jó együttműködést kialakítani minden érintettel, a MÁV-tól az önkormányzatokon át az ingatlanfejlesztőkig. Ez nagyon fontos volt, mert a területen vannak magántulajdonú telkek is, maga a Nyugati tér pedig a fővárosé.
Végül 2021 őszén egy nyílt nemzetközi tervpályázatot írt ki a cég a pályaudvar és környéke tervezőjének kiválasztására, melyen a világ 12 élvonalbeli építészirodája indult. A nyertes a brit Grimshaw és a magyar Nautes párosa lett. Ezzel egy 3-4 évig tartó tervezési, majd 4-6 évig tartó kivitelezési folyamat vehette volna kezdetét. Megvolt a tervezés elindításának pénzügyi háttere is, mert a projekt közvetlen EU-támogatást, CEF forrást nyert 1,1 milliárd forint értékben, emellett a kormány további EU-s IKOP-forrásokat is biztosított a Nyugatiból kivezető vasútvonalak tervezésére.
Mi változott a választás után?
A BFK által képviselt szemléletre a választások után felállt új kormány, illetve Lázár János (akkor még) építési és beruházási miniszter nem tartott igényt, a céget 2022 második felében szétverték. Most pedig visszaküldik a már elnyert pénzt az EU-nak, mert senki sem maradt, aki menedzselni tudná ezt a nagyon összetett feladatot.
https://444.hu/2023/01/20/a-kovetkezo-evtizedben-nem-lesz-mit-megvalositani-budapesten-es-kornyeken
Hozzászólások eddig: 2
M Imre üzente 1 éve
Indulhat a Nyugati felüljárójának bontása, felújíthatják a Nyugati aluljárót – épülhet a pesti fonódó | 2024.08.09.
Növelt zöldterületek, összefüggő kerékpáros infrastruktúra - kiírták a pályázatot a pesti fonódó villamoshálózat II. ütemének tervezésére.
A pesti fonódó villamoshálózat II. ütemének tervezésére, építési engedélyezési és kivitelezési terveinek elkészítésre, valamint az engedélyezési eljárások lefolytatására, minden szükséges engedély megszerzésére keresik a jelentkezőket. A BKK Budapesti Közlekedési Központ pályázata szerint
https://ted.europa.eu/hu/notice/-/detail/480317-2024
a nyertesnek részletes megvalósíthatósági tanulmány és költség-haszon elemzés elkészítése, környezetvédelmi hatástanulmány, valamint kivitelezési tenderdokumentáció leszállítása is a feladata.
-- Az érintett szakaszokon a tervezőnek a közúti infrastruktúra és közterületek megújítása is a feladatát képezi.
Két kilométernyi villamospálya épül
A pesti fonódó villamoshálózat tervezésének célja, hogy a jelenleg rendkívül széttagolt pesti villamoshálózatot egységes rendszerbe foglalja és lehetővé tegye minél többféle hálózat kialakítását. Ennek érdekében az észak-déli tengelyen biztosítanak majd átjárható villamoshálózatot.
-- A feladat eredményeképp a Deák Ferenc tér és a Lehel tér között új villamospálya épülhet mintegy 2,2 kilométer hosszban, a szükséges kapcsolódó villamos- és trolibusz-infrastruktúrával, amely lehetővé teszi, hogy az itt végállomásozó járatok összekötésével átlós, közvetlen kapcsolatot biztosító járatcsalád jöjjön létre Dél-Buda és Észak-pest térsége között.
A villamos építéséhez kapcsolódóan a Nyugati téren a felüljáró elbontásra kerül, így az ezzel kapcsolatos bontási munkák megtervezése is feladat. A beruházás során az érintett közterületek megújítása, zöldítése is feladat, törekedve a nagyvárosias, urbanisztikailag esztétikus, fenntartható kialakításra.
-- A projekt tervezése során biztonságos, összefüggő kerékpáros infrastruktúrát szükséges kialakítani, továbbá a zöldfelületek arányát is növelni kell, ahol a közművek elhelyezkedése megengedi.
Tíz, részben új megállót érint, három év múlva elkészülhet
Kiírás szerinti fizikai befejezési határidő 2027.december.31., amely akkor sem nyúlhat hosszabbra, ha a BKK, mint megrendelő a két lehetséges opciót is lehívja az eljárás során, ezek:
-- a Nyugati aluljáró teljeskörű felújításának tervezése és a szükséges engedélyek megszerzése,
-- a Szabadság-híd megerősítésének tervezése és a szükséges engedélyek megszerzése.
https://magyarepitok.hu/aktualis/2024/08/indul-a-nyugati-feluljarojanak-bontasa-felujithatjak-a-nyugati-aluljarot-epulhet-a-pesti-fonodo
M Imre üzente 2 éve
Kapcsolódó tartalom:
http://autovezetes.network.hu/kepek/erdekessegek/albert_wimmer_terve_a_nyugati_palyaudvar_palyazatan__az_eiffelcsarnok_belso_nezete_masodik_helyezett
-- Albert Wimmer terve a Nyugati pályaudvar pályázatán - az Eiffel-csarnok belső nézete (második helyezett)
M Imre írta 2 napja a(z) Rákosrendező egy rohadó kifli a város közepén: mini Dubaj fórumtémában:
Karácsony Gergely: Rákosrendezőt Budapest ...
M Imre írta 4 napja a(z) Közérdekű fórumtémában:
És még a Klubrádió is kitette a péntek reggeli interjút, amit két...
M Imre írta 5 napja a(z) A Flórián téri felüljáró felújítása fórumtémában:
Megemelték a budapesti Flórián téri felüljárót | 2025. 09. 03. ...
M Imre írta 5 napja a(z) Rákosrendező egy rohadó kifli a város közepén: mini Dubaj fórumtémában:
Aláírtuk a megállapodást a kormánnyal a rákosrendezői ...
M Imre írta 1 hete a(z) Milyen legyen a Nagykörút? November végéig szavazhat | 2024. október 25. fórumtémában:
De miért érdemes komolyan venni a Nagykörútra készülő ...
M Imre írta 1 hete a(z) Milyen legyen a Nagykörút? November végéig szavazhat | 2024. október 25. fórumtémában:
Nagykörút mintakeresztmetszet (uniós támogatás) ...
M Imre írta 2 hete a(z) A Szabadság-híd télen képhez:
CMC - LIVE 1989. | Petőfi Csarnok (remastered VHS ...
M Imre új fórumtémát indított: Keleti pályaudvar lezárása: 2025. augusztus 25. és szeptember 20. között
Keczánné Macskó Piroska mostantól Tag
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Új hozzászólás