Budapest: Nem a klímán spórol a BKK (fórum)

Szeretettel köszöntelek a FŐVÁROSUNK BUDAPEST közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1264 fő
  • Képek - 1009 db
  • Videók - 167 db
  • Blogbejegyzések - 381 db
  • Fórumtémák - 160 db
  • Linkek - 970 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
FŐVÁROSUNK BUDAPEST vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a FŐVÁROSUNK BUDAPEST közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1264 fő
  • Képek - 1009 db
  • Videók - 167 db
  • Blogbejegyzések - 381 db
  • Fórumtémák - 160 db
  • Linkek - 970 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
FŐVÁROSUNK BUDAPEST vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a FŐVÁROSUNK BUDAPEST közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1264 fő
  • Képek - 1009 db
  • Videók - 167 db
  • Blogbejegyzések - 381 db
  • Fórumtémák - 160 db
  • Linkek - 970 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
FŐVÁROSUNK BUDAPEST vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a FŐVÁROSUNK BUDAPEST közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1264 fő
  • Képek - 1009 db
  • Videók - 167 db
  • Blogbejegyzések - 381 db
  • Fórumtémák - 160 db
  • Linkek - 970 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
FŐVÁROSUNK BUDAPEST vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Nem a klímán spórol a BKK

Ezt a témát M Imre indította 1 éve

A klíma használatának szigorú szabályai vannak a tömegközlekedésben, és ezek betartását a megrendelő ellenőrzi is.

A BKV buszvezetői álláshirdetésében üzemanyag-megtakarításból eredő bérpótlékot ajánl a jelentkezőknek. Ezt azonban nem akkor kapják a sofőrök, ha nem használják a klímát. Ha a buszban meleg van, annak más az oka - hangsúlyozta Naszályi Gábor, az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke.
https://infostart.hu/belfold/2018/06/20/nem-a-kliman-sporol-a-bkk

Hozzászólások eddig: 2

Új hozzászólás

A hozzászólás hossza legfeljebb háromezer karakter lehet

Ez egy válasz üzenetére. mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 1 éve

2016. | Meddig halogatható a 3-as metró felújítása? (Nemes Gábor, EKSz)
http://autovezetes.network.hu/video/napi_hir/meddig_halogathato_a_3as_metro_felujitasa_nemes_gabor_eksz

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Nem a spórolás az oka annak, hogy a fővárosban közlekedő BKV vagy BKK buszokon néha nem működik a légkondicionáló berendezés. Az üzemanyag-megtakarítás után kapnak ugyan extra juttatást a sofőrök, de azt, hogy valaki az extrém hőségben emiatt ne kapcsolná be a légkondicionálót, az EKSZ elnöke nem tartja valószínűnek. Naszályi Gábor az InfoRádiónak azt mondta, ez már csak azért sem valószínű, mert a klímás időszakban emelt normával járnak a buszok, így az üzemanyag-megtakarítás megmarad.

Mint mondta,

-- a klíma használatának szigorú előírása van, 24 fokos hőmérsékletnél a megrendelő, például a BKK, elrendeli a klímahasználatot, és ellenőrzi is.

Ha a járművezető nem kapcsolja be a légkondicionálást, jelentős anyagi megvonásban részesül, ezért nem érné meg kikapcsolni azt.

Hivatalosan a járműben 6-8 fokkal lehet csak hűvösebb, mint a kinti hőmérséklet. Ezekben a kánikulai napokban ettől még nem biztos, hogy sokat javul az utasok hőérzete, hiszen ha kint 32 fok van, akkor az utastérben nem lehet hidegebb 26-28 foknál, ami nem mondható hűvösnek. Egyébként

-- a buszon a vezetőfülkében van a legmelegebb, tehát a sofőr szenvedné meg a legjobban, ha nem működtetné a klímát.

A szakszervezeti vezető arról is beszélt, hogy még mindig futnak olyan járművek, amelyekből gyárilag hiányzik a klíma. Ha egy buszon van klíma, de elromlik, azt a vezető köteles jelezni. Ilyenkor a járművet lecserélik, elvileg olyan busz nem kerülhet forgalomba, amelyben van klíma, de nem működik. A gyakorlat gyakran csúcsforgalom idején felülírhatja ezt a szabályt - mondta az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke.

Az EKSZ közleményben utasította vissza a buszvezetőket érő alaptalan támadásokat.

-- Szinte már tömegek állítják, hogy a sofőrök szándékosan nem hűtik az utasteret, és ebben a hangulatteremtésben élen jár a legnagyobb közösségi portálon szerveződött csoport.

"Hadjáratról van szó a sofőrök ellen, és felháborító, hogy a munkáltatók egyike sem szólal meg alkalmazottai védelmében" - mondta Naszályi Gábor.
https://infostart.hu/belfold/2018/06/20/nem-a-kliman-sporol-a-bkk

Kapcsolódó hang

Légkondi a buszokon
https://infostart.hu/audio/0006c/0006c3dba.mp3

Buszsofőrök a légkondiról
https://infostart.hu/audio/0006c/0006c51ba.mp3
___

Társaságunk autóbusz járműhelyzetéről elmondható, hogy jellemzően az új beszerzéseknek köszönhetően az elmúlt 5 év alatt az autóbusz ágazatnál 49,6 %-ról mára 88,0 %-ra növekedekett az utastéri klímaberendezéssel felszerelt járművek részaránya a teljes állományon belül. A még megmaradt magaspadlós autóbuszok állományból kivezetése folyamatos, a legidősebb, használtan beszerzett alacsonypadlósok esetében azonban ehhez egyelőre nem áll rendelkezésre elegendő mennyiségű új jármű. A koros klímák teljes körű felújítása ugyanakkor többszörösen meghaladná az amúgy selejtezésre érett öreg járművek értékét, a valódi megoldás a járműállomány cseréjének felgyorsítása lenne, amelyre a BKV és a Fővárosi Önkormányzat kész tervekkel rendelkezik, a megvalósításhoz a „stabilitási” törvény értelmében a Kormány mielőbbi jóváhagyására volna szükség.

Addig is a BKK-val együttműködve a BKV törekszik arra, hogy az alacsonyabb utaskomfortú járművek csak abban az időszakban legyenek az utcán, amikor a legmagasabb a járműigény és a korszerűbb buszokból nem áll rendelkezésre elegendő darabszám, de sajnos 2021 nyarán ezek az idős autóbuszok még nem lesznek nélkülözhetők a csúcsforgalmi igények kiszolgálásából.
Bővebben:
https://static.bkv.hu/files/articles/5909_854.pdf

( http://autovezetes.network.hu/ )

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 3 napja a(z) Zugló Városközpont helyett: kormányzati negyed, a NER titkos budapesti óriásfejlesztése fórumtémában:

A beruházó pedig természetesen nem épít ...

M Imre írta 5 napja a(z) Április 22: Föld Napja | Ünnepelj velünk fórumtémában:

10 millió Fa kezdeményezés ( a képernyőfotó szerkesztése a ...

M Imre írta 5 napja a(z) Holokauszt-emléktáblát avattak a Boráros téren fórumtémában:

A volt Weiss Manfréd Művek (Csepel Művek) területén ...

M Imre írta 5 napja a(z) 2024-es magyarországi önkormányzati választás | június 9. fórumtémában:

A jogaid felett (ahogy mindig) most is őrködünk. Segítünk ...

M Imre írta 5 napja a(z) 2024-es magyarországi önkormányzati választás | június 9. fórumtémában:

Az önkormányzati választás során olyan embereket ...

M Imre írta 5 napja a(z) Hello Európa! fesztivál | Idén 20 éve, hogy Magyarország az EU tagja lett! fórumtémában:

2024. május 1-5. között számtalan családi, kulturális, ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu