Budapest: Egyenlő eséllyel hozzáférhető közösségi közlekedés – Hol tartunk most? | Nekem Budapest podcast (fórum)

Szeretettel köszöntelek a FŐVÁROSUNK BUDAPEST közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1265 fő
  • Képek - 1009 db
  • Videók - 167 db
  • Blogbejegyzések - 381 db
  • Fórumtémák - 169 db
  • Linkek - 970 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
FŐVÁROSUNK BUDAPEST vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a FŐVÁROSUNK BUDAPEST közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1265 fő
  • Képek - 1009 db
  • Videók - 167 db
  • Blogbejegyzések - 381 db
  • Fórumtémák - 169 db
  • Linkek - 970 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
FŐVÁROSUNK BUDAPEST vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a FŐVÁROSUNK BUDAPEST közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1265 fő
  • Képek - 1009 db
  • Videók - 167 db
  • Blogbejegyzések - 381 db
  • Fórumtémák - 169 db
  • Linkek - 970 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
FŐVÁROSUNK BUDAPEST vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a FŐVÁROSUNK BUDAPEST közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1265 fő
  • Képek - 1009 db
  • Videók - 167 db
  • Blogbejegyzések - 381 db
  • Fórumtémák - 169 db
  • Linkek - 970 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
FŐVÁROSUNK BUDAPEST vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Egyenlő eséllyel hozzáférhető közösségi közlekedés – Hol tartunk most? | Nekem Budapest podcast

Ezt a témát M Imre indította 1 éve

Nekem Budapest: minden, ami közlekedés | 17. epizód – Egyenlő eséllyel hozzáférhető közösségi közlekedés – Hol tartunk most?

Pozitív városkép, digitális eszközök és megoldások, egységes szabályozás, akadálymentesítés, az emberek segítőkészsége – megannyi, egymással szorosan összefüggő téma, ami ezúttal mind szóba kerül a Nekem Budapest 17. podcastadásában.

Velegi Dorottyát, a Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetségének megbízott vezetőjét és Ivicsics Borbálát, a Budapesti Közlekedési Központ hozzáférhetőségi referensét Borsi Dávid, a BKK kommunikációs vezetője kérdezte.
https://podcasters.spotify.com/pod/show/bkkbudapest/episodes/Nekem-Budapest--17--ads--Egyenl-esllyel-hozzfrhet-kzssgi-kzlekeds--Hol-tartunk-most-e1vq6q0?

A látássérült vagy más fogyatékossággal élő közlekedők segítése a Budapesti Közlekedési Központ célja. Ennek érdekében csatlakozik nemzetközi projektekhez, egyeztet kerületi önkormányzatokkal, és működik együtt számos egyesülettel, civil- és szakmai szervezettel. Ebben az adásban a legutóbbi fejlesztésekről, eredményekről is beszámolunk, amelyeket a BKK elért a közösségi közlekedés hozzáférhetővé és akadálymentessé tétele érdekében.
___

Nekem Budapest: minden, ami közlekedés Közlekedési podcastunkban olyan témákról beszélgetünk, amelyekről eddig nem elég mélységében esett szó. Betekintést engedünk a BKK kulisszái mögé és szakértőkkel járjuk körbe a közlekedéssel kapcsolatos témákat: legyen szó forgalomcsillapításról, megosztáson alapuló járművekről, a közösségi közlekedés fejlesztéséről vagy beruházásokról. A Nekem Budapest a főváros lüktető közösségi vagy egyéni közlekedéséről, annak innovatív megoldásairól mesél.
https://bkk.hu/hirek/nekembudapest
___

Budapest, 2023. március 6. – Innovatív közlekedési megoldások, útburkolatba illeszthető taktilis jelek, navigációt segítő elektromos chipek, szemléletformálás, fizikai akadálymentesítés, partnerség és együttműködés – jól értelmezett akadálymentesítés nem jöhet létre nélkülük. A Nekem Budapest 17. podcastadásában beszámolót hallhatnak a közösségi közlekedést érintő legutóbbi fejlesztésekről és eredményekről, illetve a BKK folyamatban lévő projektjeiről is, amelyek az egyenlő eséllyel hozzáférhető közösségi közlekedést szolgálják.
https://bkk.hu/hirek/2023/03/egyenlo-esellyel-hozzaferheto-kozossegi-kozlekedes-hol-tartunk-most.9341/
___

A MEOSZ válasza Tarlós István főpolgármester közleményére az M3 felújításának ügyében
http://autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/a-meosz-valasza-tarlos-istvan-fopolgarmester-kozlemenyere-az-m3-felujitasanak-ugyeben
___

Árpi megvédi a mozgássérülteket
http://autovezetes.network.hu/video/klubvideok/arpi_megvedi_a_mozgasserulteket

Hozzászólások eddig: 6

Új hozzászólás

A hozzászólás hossza legfeljebb háromezer karakter lehet

Ez egy válasz üzenetére. mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 1 éve

Körbeér a Nagykörúton a kerékpársáv

A közösségi költségvetés nyertes projektjeként a Szent István körúton megvalósuló fejlesztés részeként a Nyugati tér irányába a parkolósáv helyén pollerekkel védett kerékpársávot, más szakaszokon a buszok és a biciklizők közlekedését segítő közös sávokat alakítanak ki, közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) csütörtökön az MTI-vel.

A kivitelező a Budapest Közút Zrt., a munkálatok az időjárás függvényében október végén vagy november elején kezdődhetnek. A főváros és a BKK célja, hogy a Szent István körút áteresztőképessége ne csökkenjen, ugyanakkor valamennyi közlekedési módot teljes biztonsággal lehessen használni, hangsúlyozták.

Ennek érdekében a Szent István körúton - a Ferenc körúthoz hasonlóan - megmarad a 2x2 forgalmi sáv, az üzletek rakodóhelyeit a mellékutcák torkolataiba helyezik át. A tervezésnél kiemelt szempont volt a közösségi közlekedés segítése, ezért az Oktogon felé vezető oldalon a Nyugati tér előtt közös BKK-kerékpársávot alakítanak ki, a Margit híd irányába a jelenlegi busz-kerékpársávot továbbra is használhatják a buszok és a kerékpározók egyaránt.

A Szent István körút egyes, ma parkolósávként használt szakaszain pollerekkel, azaz terelőoszlopokkal védett kerékpársávokat is kialakítanak, a budai irányba megmarad a Visegrádi és a Tátra utca közötti busz-kerékpársáv, a Nyugati tér és a Jászai Mari téri villamosmegálló közötti hiányzó szakaszokon pedig kerékpársávot alakítanak ki. Megjegyezték, a kerékpársávoknak köszönhetően várhatóan kevesebben bicikliznek majd a járdán, ezért nemcsak kerékpárral, hanem gyalog is biztonságosabban lehet majd közlekedni a Szent István körúton.

A Szent István körút új közlekedési rendjének tervezésekor a szakemberek felhasználták az Üllői úti és Váci úti védett kerékpársávok kialakítása óta nyert tapasztalatokat, több módosítás után alakult ki a végleges verzió, jelezte a BKK. Hozzáfűztek, a kidolgozott terveket a Magyar Autóklub és a Magyar Kerékpárosklub is véleményezte, valamint az Országos Mentőszolgálatot és a megkülönböztető jelzést használó közszolgáltatókat is tájékoztatták a változásokról. A kék lámpát használó járműveknek továbbra is átjárható marad az útszakasz.

Kitértek arra is, hogy a BKK folyamatosan vizsgálja az új, védett kerékpársávok forgalmát az Üllői úton és a Váci úton. A forgalomszámlálási adatok szerint az áprilisi bázisértékhez viszonyítva az Üllői út kerékpáros forgalma 242 százalékra emelkedett szeptember végére, míg a Váci út esetében ugyanez az érték 170 százalék, de szeptember elején a Váci út esetében is meghaladta a 200 százalékot.
https://444.hu/2023/10/26/bkk-korbeer-a-nagykoruton-a-kerekparsav

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Döntöttek a budapestiek – újabb 18 fejlesztési ötlet valósulhat meg egymilliárd forintból

A fővárosi közösségi költségvetés idén szeptemberben zajló szavazásán ismét azok dönthettek a Budapestet érintő fontos fejlesztésekről, akik itt élnek, vagy ide köti őket a munkahelyük, iskolájuk. Szeptemberben olyan ötletekről lehetett szavazni, amit korábban szintén budapestiek nyújtottak be a Fővárosnak.

A szavazáson idén 25.857-en vettek részt. Mindenki öt kategóriában szavazhatott, kategóriánként egy ötletre. A szavazás egy hónapig, augusztus 30-tól szeptember 30-ig tartott. Az interneten a közösségi költségvetés honlapján, papíron a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtárakban és néhány kitelepülés alkalmával lehetett szavazni.

A legnagyobb, 400 millió forintos kerettel induló

-\\- Helyi kis ötletek -\\-

kategóriában a legvégéig szoros versenyben, az alábbi 12 ötlet szerezte a legtöbb szavazatot, melyek összértéke 393 millió forint:

-- A Boráros tér zöldítése - 3613 szavazat
-- Kerékpáros biztonság növelése a Nagykörúton - 3447 szavazat
-- Funkció nélküli burkolt felületek zöldfelületté alakítása Kelenföldön - 1982 szavazat
-- Gőtés-tó és környezetének rendbetétele - 1190 szavazat
-- Zöld villamosmegállók a 14-es vonalán - 1120 szavazat
-- Kőbánya alsó, Liget tér Fásítása, zöldítése - 892 szavazat
-- Stefánia úti kerékpárút és járda közvetlen átvezetése a Városligetbe - 781 szavazat
-- Árnyékolók és esővédők telepítése a Kelenföld vasútállomás melletti buszvégállomásra - 641 szavazat
-- Randióra a Blahán - 637 szavazat
-- Zebra az Üllői úton a Corvin-negyednél - 618 szavazat
-- A Népliget gyalogos és kerékpáros elérésének megkönnyítése - 613 szavazat
-- Kerékpáros nyom létesítése a külső Bécsi úton - 561 szavazat

A 240 millió forintos kerettel induló

-\\- Helyi nagy ötletek -\\-

kategóriában is óriási versenyben dőlt el, hogy végül a

-- Tegyük árnyékosabbá, hűsebbé a Széll Kálmán teret! - 3442 szavazat
-- Biztonságosabb gyalogos és kerékpáros közlekedés a Szent Gellért rakparton – 3408 szavazat

elnevezésű ötletek nyertek megvalósítást. Mindkét ötlet becsült megvalósítási költsége 120 millió forint.

Az új kategóriák mellett a szokásos Esélyteremtő, Nyitott és Zöld Budapest kategóriákban is volt mindenkinek egy-egy szavazata, melyek alapján az egyenként 120 millió forintos keretű kategóriákban így alakul a végeredmény:

-\\- Esélyteremtő Budapest -\\-

-- Több nyilvános vécé Budapest közterületein - 7738 szavazat

-\\- Nyitott Budapest -\\-

-- Védettebb kerékpáros útvonalak - 4674 szavazat

-\\- Zöld Budapest -\\-

-- Beton helyett fák és bokrok – 7354 szavazat
-- Utcák árnyékolása növényzettel - 2868 szavazat
https://otlet.budapest.hu/hirek/dontottek-a-budapestiek-ujabb-18-fejlesztesi-otlet-valosulhat-meg-egymilliard-forintbol
___

Közösségi költségvetés: új, hiánypótló, lámpás zebra készül a Rákóczi úton

Régi probléma, hogy a forgalmas Kazinczy utca és a Szentkirályi utca összekötése a gyalogosok számára kerülővel jár, és nem biztonságos. A fejlesztést a budapestiek szavazatainak köszönhetően tudjuk elvégezni, hiszen a problémát orvosoló új zebra a közösségi költségvetés egyik győztes projektje.
https://enbudapestem.hu/2023/10/18/uj-hianypotlo-zebra-keszul-a-rakoczi-uton

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Közösségi költségvetés | Holnap lezárul a szavazás!

Még mindig, és vélhetően az utolsó pillanatig nagyon kiélezett lesz a verseny a megvalósulásért a helyi kategóriákban. Segítsd helyi ügyeidet, szólj mindenkinek, hogy holnap estig még szavazhat. Többször már nem szólunk.

Szavazok!
https://otlet.budapest.hu/szavazas-inditasa

Üdvözlettel:
Az otlet.budapest.hu csapata

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Elindult Budapesten az idei közösségi költségvetés, amiben most is szuper ötletek megvalósítására szavazhattok 1 milliárd forint értékben az otlet.budapest.hu-n!

Mindenkinek nagyon ajánlom azt a pár percet, amibe a szavazás kerül! 5 kategóriában több tucat ötlet közül választhattok.

Ha szeretsz kerékpározni, válaszd például ezeket:

- Zöld Budapest: Kisebb kerékpárhálózati hiányok felszámolása
- Nyitott Budapest: Kerékpáros alapismeretek és rutin megszerzése
- Esélyteremtő Budapest: Iskolautcák - iskolák és óvodák környékének biztonságosabbá tétele
- Helyi nagy fejlesztés: Biztonságosabb gyalogos és kerékpáros közlekedés a Szent Gellért rakparton
- Helyi kis fejlesztés: Kerékpáros biztonság növelése a Nagykörúton

Rengeteg jó lakossági ötlet megvalósult már a védett kerékpársávoktól biciklitárolókon és új zebrákon át a kulturális és sportprogramokig, ne hagyjátok ki szerintem.
https://otlet.budapest.hu/

Válasz

M Imre üzente 1 éve

A legfontosabb változások az M3-as metró közlekedésben 2022. május 14-től, szombattól
http://autovezetes.network.hu/kepek/z__bkk_bkv_kepek/a_legfontosabb_valtozasok_az_m3as_metro_kozlekedesben_2022_majus_14tol_szombattol

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 6 napja a(z) Parkolási ügyek Budapesten fórumtémában:

Százmilliárdos hasznot hozna Budapesten a parkolási díjak ...

M Imre írta 6 napja a(z) Parkolási ügyek Budapesten fórumtémában:

Kovács Gergely: A felénél is kevesebbe kerül a Hegyvidéki ...

M Imre írta 6 napja a(z) Parkolási ügyek Budapesten fórumtémában:

Karácsony Gergely parkolási rendszerváltó csomagja | 2024...

M Imre új fórumtémát indított: Parkolási ügyek Budapesten

Keczánné Macskó Piroska írta 3 hete itt:

Jó Szórakozást a klubban!

M Imre írta 3 hete a(z) Kertészeti Egyetem és Budai Arborétum fórumtémában:

Folytatás itt: A Budai Arborétum Felső kertjében jártunk...

M Imre írta 3 hete a(z) Kertészeti Egyetem és Budai Arborétum fórumtémában:

Jövő kedden derülhet ki, hogy a Csányi Sándor vezette ...

M Imre írta 1 hónapja a(z) Kertészeti Egyetem és Budai Arborétum fórumtémában:

2015-ben, a campus bezárásáról szóló első ...

M Imre írta 1 hónapja a(z) Kertészeti Egyetem és Budai Arborétum fórumtémában:

Orosz Anna: A Kertészeti Egyetem és a Budai...

M Imre új fórumtémát indított: Kertészeti Egyetem és Budai Arborétum

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu