Szeretettel köszöntelek a FŐVÁROSUNK BUDAPEST közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
FŐVÁROSUNK BUDAPEST vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a FŐVÁROSUNK BUDAPEST közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
FŐVÁROSUNK BUDAPEST vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a FŐVÁROSUNK BUDAPEST közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
FŐVÁROSUNK BUDAPEST vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a FŐVÁROSUNK BUDAPEST közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
FŐVÁROSUNK BUDAPEST vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Ezt a témát Mercury Larissa indította 15 éve
Hogyan fejlődik a metrónk? Mikor épül meg a 4. vonal? Szivesen metrózol nap mint nap?
Hozzászólások eddig: 13
M Imre üzente 3 hete
Utólagos jelentés, drótos vészelhárítás, mindent felzabáló rozsda – Itt vannak a 3-as metró perének abszurd részletei | 2025.05.14.
Az első tárgyalási napon órákon át sorolták a metrókocsik hibáit. Mégis egyértelműnek tűnt, az orosz cég nem akar fizetni.
... a BKV már az első újragyártott kocsik megérkezése után kénytelen volt felhívni az MWM figyelmét a szállítói szerződésben foglaltak be nem tartására, a sorozatos csúszásra és a műszaki hibákra. Már akkor jelezték kötbérigényüket, de az orosz fél semmit nem ismert el. A BKV az egyre nagyobb politikai nyomás hatására 2019-ben pert indított, miután több frissen leszállított szerelvényt időlegesen ki kellett vonni a forgalomból. A metróper nagyon vontatottan haladt.
https://nepszava.hu/tag/3-as-metro
[...] A bíró hosszan faggatta Hérit arról, hogy az orosz fél miért csak a szerződéskötés után szembesült azzal, hogy milyen rossz állapotban vannak a szerelvények. Az üzemigazgató erre azt válaszolta,
-- hogy tudhatták előre, hiszen eredetileg is ők gyártották. Különben is alkalmuk lett volna meggyőződni a kocsik állapotáról.
Héri azt nem mondta, de a Népszava korábban megírta, hogy a főváros és az orosz képviselői között már 2013 májusában – jóval a tender előtt - sor került két megbeszélésre ebben a témában. Majd az eredményesnek ítélt találkozók után az orosz gyártó lehetőséget kapott arra, hogy felmérje a metrókocsik állapotát a BKV-telephelyén. Júniusban Bolla Tibor és Szeneczey Balázs Tarlós helyettese Moszkvába látogathatott, hogy megtekintse a gyárat. Alig egy hónappal a moszkvai kiruccanás után, 2013. augusztus 23-án Tarlós már azért lobbizott Németh Lászlóné akkori fejlesztési miniszternél, hogy a meglévő orosz kocsikat újítsák fel, mondván az újak beszerzése túlzottan sok időbe telne. Az Orbán-kormány később határozatban „tiltotta meg” az új kocsik vásárlását.
https://nepszava.hu/3279554_3-as-metro-per-bkv-metrowagonmash-orosz-metrokocsik-fovarosi-torvenyszek
___
A legfontosabb változások az M3-as metró közlekedésben 2022. május 14-től, szombattól
http://autovezetes.network.hu/kepek/z__bkk_bkv_kepek/a_legfontosabb_valtozasok_az_m3as_metro_kozlekedesben_2022_majus_14tol_szombattol
[Törölt felhasználó] üzente 13 éve
Kedves Kiss Anna!
Lehet, hogy aki Kelenföldről Újpalotára akar menni az egy metróvonallal sokkal hamarabb érne célba , mint esetleg három-négy átszállással, nem is beszélve a forgalmi akadályokról. Amúgy pedig sok esetben a metró vonalak végállomásai közötti metróval könnyebb lenne a közlekedés, mer nem midig kellene metróval bejönni a deák térre átszállni a másik kimenő metróra. Ön szerint akkor pl. az M0-s elkerülő körgyűrűre sincs szükség? Mindenki vágtázzon keresztül a belvároson?
Üdvözlettel: Obermayer András
Kiss Anna üzente 15 éve
Tisztelt Ignéczi Úr!
Drámai hozzászólásában van igazság. Valóban nem mindig szerencsések a kiviteli tervek, sokat is lopnak , mindig is mindenütt loptak, de azért nem ilyen fekete. Hogy a város körül kéne metróvonal -gyűrű alagút- az szerintem butaság. Ki akarna Kelenföldről Újpalotára körbe utazni. A városba be akarnánk gyorsan menni, autó nélkül, és a városba bent nem kellene ennyi autó. A metró végállomásokon kellenének nagy ingyen parkolók, és a városban méregdrága parkolással vissza kellene szorítani az autóáradatot. Igenis nem baj ha párhuzamos vonal van, mert gyalog nehéz kilométereket megtenni. Mi magyarok különben is központ-centrikusak vagyunk. Nézze meg Magyarország MÁV térképét, autóútjait. Azt nem most találták ki. Szeretünk a központba járni, és nem körbe körbe. Gondolja csak át. Üdvözlettel Kiss Kálmánné Bpest
Kerekes Klára üzente 15 éve
Ugye remélhetem, hogy nem lesz igazad... Nekem az a tapasztalatom: ahol megszépült és tiszta, rendes a környezet a fővárosban, ott a lakosság is jobban vigyáz a tisztaságra...
A hajléktalanok között is vannak akik nem köpködnek és nem szemetelnek... ahogy közöttünk is vannak kultúremberek...
[Törölt felhasználó] üzente 15 éve
Lakóközösségi Szervezetek Szövetsége LAKSZ üzente 15 éve
Tisztelt Mercury Larissa!
Csak az első két felvetésre reagálnék;
1., Hogyan fejlődik a metrónk?
Nagyon haloványan, ugyanis a budapesti metrórendszer fejlesztése már a 2-es metró (állítólagosan már 1949-ben kezdődő) tervezésekor és (1950-ben, majd 1963-ban ismét meginduló) építésekor "téves" irányba fordult. Ha bárki megfigyeli a BKV térképeken a metróvonalakat, akkor láthatja, hogy azt a belvárosra koncentrálták, a tervezett 4-es metró I. szakaszával pedig egy sajátos "metró-(Bermuda-)háromszög" is létrejön, s az 5-ös metró jelenleg tervezett nyomvonala szerinti esetleges további fejlesztéssel pedig egy 2-3 éves gyerek által rajzolt csillag-alakzat (kriksz-kraksz!) jön létre. (A kisgyermeket egy ilyen rajzért dicséret illeti ...) Bár a lakossági metróigény az lenne, hogy a külső városközpontok "köríves" összekötésével Budapest metróval körbejárható is legyen, ugyanakkor sugárirányban is gyorsan bejussanak a belső kerületekbe, a mostani "közpénz-vadászok" mégsem erre koncentráltak. Így a városkörüli településekből autóval bejárók továbbra is autóval járnak majd a fővárosba. A Kálvin tér és Baross tér közötti új vonalszakasz, szinte párhuzamos a 2-es metró Astoria – Baross tér közötti szakasszal. (Azt nem tudom megírni, hogy kinek jelent anyagi előnyt a párhuzamos szakasz megépítése!) Kíváncsian várom, hogy a 4-es metró I. szakaszának (valamikori) megépítése után hányan szállnak le a Kelenföldi pályaudvaron a vonatról, hogy a Keleti pályaudvarra 4-es metróval jussanak el. (Ha akkor még lesz vasúton utazó?!) Ugyanis a beruházók szerint ez a fő utazási igénye e vonalnak, mennyi tényleges használó lesz majd a terveik szerinti 400.000 napi utasból? (Talán ha bérutazókat venne fel a BKV? Vagy már annyi ellenőr és ellenőrvédő rendfenntartó lesz a metrón?)
2., Mikor épül meg a 4. vonal?
Talán 2020 után! Ugyanis a Főváros (BKV-DBR-METRÓ) az elmúlt 12 év alatt csak költötte rá a közpénzeket, de saját forrást (előzőleg) nem gyűjtött rá. A tervezett EU-forrás pedig vagy jön vagy nem. Egyébként a 4-es metróvonalnak csak az I. szakasza a Kelenföld és Baross tér közötti rész, a teljes vonal Rákospalotáig tartana, ezért is „Dél-Buda – Rákospalota Metróvonal” a neve. Ha a II. és III. szakasz is olyan árfekvésben kerülne megépítésre, amilyet az I. szakasznál alkalmaztak, akkor soha nem épül meg teljes hosszban. Ha olcsóbban történne a kivitelezés, akkor is szinte biztos, hogy 2020-ig nem lesz Magyarországnak (Budapestnek) semmilyen forrása a teljes kiépítésre.
A metró különben a nagyvárosok egyik leggyorsabb közlekedési eszköze, azonban várostervezés nélkül és a közpénzek pazarlásával hatékony metróhálózat nem alakítható ki.
Ignéczi Tibor
LAKSZ
[Törölt felhasználó] üzente 15 éve
[Törölt felhasználó] üzente 15 éve
Sajnos valóban sok tömegközlekedési eszköz olyan koszos, hogy az ember úgy érzi hozzá ragad. Persze vannak tiszta buszok is, és az új villamosokra is ügyelnek az emberek. Mivel mi utazunk rajtuk, ezért össze kéne fogni ha szemetelőt, firkálót látunk.
Hiába van igényünk a tisztaságra, és hiába ügyelünk is rá, ha közben eltűrjük a vandálokat és a szemetelőket.
M Imre írta 11 órája a(z) Pénteken tíz percre leáll a tömegközlekedés Budapesten: hogyan lesz, megáll a metró az alagútban? blogbejegyzéshez:
Így fog kinézni a BKK-járatok pénteki leállása | 2025. június...
Keczánné Macskó Piroska írta 15 órája itt:
Érezd magad jól a klubban!
M Imre írta 1 napja a(z) Pénteken tíz percre leáll a tömegközlekedés Budapesten: hogyan lesz, megáll a metró az alagútban? blogbejegyzéshez:
Karácsony Gergely: Budapest pénzét a ...
M Imre 2 napja új blogbejegyzést írt: Pénteken tíz percre leáll a tömegközlekedés Budapesten: hogyan lesz, megáll a metró az alagútban?
M Imre írta 6 napja a(z) Közérdekű fórumtémában:
Baranyi Krisztina: Budapest működése napokon belül ...
M Imre írta 6 napja a(z) Közérdekű fórumtémában:
Felmondott Walter Katalin BKK vezérigazgató (interjú)...
M Imre írta 6 napja a(z) Közérdekű fórumtémában:
Baranyi Krisztina Kedves Karácsony Gergő! A Kormány...
M Imre írta 1 hete a(z) 60 éves a Gyermekvasút blogbejegyzéshez:
Magyarországon 1950-től 1953- ig június első vasárnapján, azt...
M Imre írta 1 hete a(z) Állatkert főbejárat képhez:
Fotózoo a Budapesti Állatkertben - 2025.05.31. ...
M Imre írta 1 hete a(z) Budapest100 nyitott házak fesztiválja fórumtémában:
Teljes program 2025 https://budapest100....
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Új hozzászólás