Szeretettel köszöntelek a FŐVÁROSUNK BUDAPEST közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
FŐVÁROSUNK BUDAPEST vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a FŐVÁROSUNK BUDAPEST közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
FŐVÁROSUNK BUDAPEST vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a FŐVÁROSUNK BUDAPEST közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
FŐVÁROSUNK BUDAPEST vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a FŐVÁROSUNK BUDAPEST közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
FŐVÁROSUNK BUDAPEST vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Budapest fejlesztéséért a mindenkori városvezetés, és a mindenkori magyar kormány felelős. A kormány anyagi támogatása erős és folyamatos, a főváros és a kormány közötti viták beleférnek az együttműködésbe, ami folyamatos párbeszéd mellett hasznos is lehet – mondta a mai Portfolio Lakás Konferencián Fürjes Balázs, Budapestért és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár. A kormány folytatja Budapest fejlesztését a városvezetéssel együttműködve, ehhez a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa nyújt segítséget.
A fejlesztések során 3 területről kell beszélniKözlekedés
Budapest közlekedésében új egyensúlyra van szükség a közösségi, egyéni autós, gyalogos és kerékpáros közlekedés arányában. Ma 1,7 millió ember él a városban, és majdnem ugyanennyi, 1,4 millió ember ingázik be naponta Budapestre, míg a belváros határát naponta – a járvány előtti időszakban - 3 millióan lépték át.
Az ingázók 2/3-a autóval érkezik, de a belvárosban is 40 százalék az autót választók aránya, a legfontosabb ezért a közösségi közlekedés fejlesztése, azon belül is a kötött pályás közlekedésé.
A kormány céljai, hogy az utazók gyorsabban, kényelmesebben, kevesebb átszállással jussanak el a céljukhoz, kevesebb legyen a dugó és csökkenjen a légszennyezés. Két nagy feladat: a HÉV korszerűsítése és a vasút fejlesztése.
Hetente a HÉV-en 1,5 millió ember utazik, ezt 2 millióra lehetne növelni, kényelmesebbé tenni, lecserélni az átlagosan 44 éves járműparkot. A cél, hogy a külső kerületekben és az agglomerációban is jó legyen élni és közlekedni, ehhez járul hozzá az északi és déli vonalak megújítása. Déli irányban a Duna-parton futó HÉV a soroksári út alatt mélyvezetésben fog menni, az új járművek 2023-2025-ben fognak tudni forgalomba állni, akár 100 km/h sebességgel. Az 5-ös metró 2030-ig megvalósítható, ami a Kálvin térig bevitt déli és északi héveket egy metróval köti össze – ennek tervezését megkezdte a Budapest Fejlesztési Központ.
Óriási kihasználatlan lehetőség Budapest határán belül és az agglomeráció irányába a vasút. Münchenben 2-3-szor annyian használják az elővárosi vasutat, a budapesti agglomerációs vasúti stratégia 2020-2040 közötti célja, hogy az elővárosi vasút forgalma megduplázódjon. A MÁV és HÉV teljes hazai személyforgalmának 74 százaléka Budapesthez és környékéhez kapcsolódik, de az elmúlt években a fejlesztési források 3-4 százaléka érkezett csak ide. Emellett meg kell említeni a Galvani híd megépítését is, ami 30-55 ezer gépkocsival csökkentheti a belváros forgalmát.
OtthonteremtésA kormány elfogadta a rozsdaövezeti területeken a városi otthonteremtési programot, létrehozta a barnamezős akcióterületek fogalmát így a cél, hogy az önkormányzatokkal egyeztetve állapítsa meg a barnamezős területeket. A kijelölt területeken épülő lakások áfája 27 helyett 5 százalék lesz, valamint a lakásbérlet áfamentességet kap. Kétfajta rozsdaövezetet kell megkülönböztetni: azonnali akcióterületek (ennek kijelölése fog megtörténni idén) közép és hosszútávú akcióterületek (ezek nem azonnal fejleszthetők, nincsenek rajta projektek, rendezetlenek a jogi viszonyai, noha Budapesten 3000 hektárnyi ilyen terület van) Az egyre magasabb ingatlanárak kiszorítják a lakosok egy részét a városból, emellett a fiatalokat beszorítja a családba, így a cél, hogy lakhatás a városban szélesebb rétegek számára legyen elérhető, és a fiatalok lakhatásának segítése.
Minőségi zöldfelületekEgy nemzetközi felmérés szerint az a jó, ha egy lakosra 9 négyzetméternyi minőségi zöldfelület jut, Budapesten ez ma 6 négyzetméter. A közparkok fontossága különösen járvány idején mutatkozott meg. Szeretnénk a városvezetéssel közösen egy nagy közparkprogramot indítani, és 10 év alatt hat nagy közparkot rendbe tenni.
Forrás:http://profitline.hu/
|
|
M Imre írta 4 napja a(z) A Népliget jövőképe (2021) fórumtémában:
Miért nem fejlődik a Népliget? A Közgyűlésben a Fidesz-...
M Imre írta 1 hete a(z) Hősök tere képhez:
József Attila: Levegőt! Ki tiltja meg, hogy elmondjam, mi ...
M Imre írta 1 hete a(z) Keleti pályaudvar lezárása: 2025. augusztus 25. és szeptember 20. között fórumtémában:
Ennek az egészen elképesztő botránynak van még néhány ...
M Imre írta 1 hete a(z) Keleti pályaudvar lezárása: 2025. augusztus 25. és szeptember 20. között fórumtémában:
A pár hete lezárult vizsgálat HIVATALOS...
M Imre írta 1 hete a(z) Keleti pályaudvar lezárása: 2025. augusztus 25. és szeptember 20. között fórumtémában:
Mégis újraindult a forgalom a Keletiben | 2025. szeptember ...
M Imre írta 1 hete a(z) Utolsó Critical Mass START / Budapest 2013. április 20. - p1 videóhoz:
Budapest Városháza: Új, zárt kerékpártárolók Óbudán A ...
M Imre írta 1 hete a(z) Rákosrendező egy rohadó kifli a város közepén: mini Dubaj fórumtémában:
Rákosrendező jövője: 365 autómentes nap 2025. ...
M Imre írta 1 hete a(z) Rákosrendező egy rohadó kifli a város közepén: mini Dubaj fórumtémában:
„Budapest dönti el, hogy mi épül, a piaci verseny dönti...
M Imre írta 1 hete a(z) Európai Mobilitási Hét Díj fórumtémában:
2025. szeptember 17. – Autómentes Hétvégét ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó bejegyzések:
Tarlós: fedezet nélkül nincs metrófelújítás
Tarlós: felgyorsul a 3-as metró felújítása
Novemberben indulhat a 3-as metró felújítása
120 éves a földalatti