Szeretettel köszöntelek a FŐVÁROSUNK BUDAPEST közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
FŐVÁROSUNK BUDAPEST vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a FŐVÁROSUNK BUDAPEST közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
FŐVÁROSUNK BUDAPEST vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a FŐVÁROSUNK BUDAPEST közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
FŐVÁROSUNK BUDAPEST vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a FŐVÁROSUNK BUDAPEST közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
FŐVÁROSUNK BUDAPEST vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Ezt a témát M Imre indította 3 hónapja
Bemásztunk a Petőfi híd alá az elrozsdásodott fémszerkezetbe, hogy megmutassuk, hogy potyog darabokban a rozsda és a vasbeton a hídról.
http://autovezetes.network.hu/video/napi_hir/petofi_hid_nagy_darabokban_valik_le_a_rozsda_es_a_beton_2025
Több információ a videóval párhuzamosan készült cikkben:
https://telex.hu/belfold/2025/05/03/petofi-hid-korrozio-felujitas-budapest-kozut
Hozzászólások eddig: 1
M Imre üzente 3 hónapja
„A hídszerkezet legnagyobb problémája a korrózió. A hídon 1979–80-ban volt utoljára teljes felújítás, azóta a jelenlegi festékbevonat van rajta” – mondta Hodik Zoltán, a hidakat kezelő Budapest Közút híd, műtárgy főosztályvezetője. A bevonat felújításkori várható élettartama húsz év körül volt. Feleannyi se, mint amióta szolgál.
Mint bejárásunkon kiderült, a szerkezet ott rozsdásodik legjobban, ahol felülről ázik, azaz rácsurog az úttestről és a járdáról a víz. Ilyen pontokon darabokban, lemezesen hullik az elrozsdásodott fém a szerkezetből, néhol kisebb dombokat képezve a járólapon. A fő elemek kevésbé, a kábeltartó tálcák, lépcsők, járólemezek, korlátok jobban el vannak korrodálva, néhol már el is tűntek. A felületi rozsdásodás szinte már mindenhol elindult.
A 10 milliméteres vaslemezekből összeszegecselt főtartógerendák sem mindenhol tökéletesek. Ahol a fentről csöpögő víz beszivárgott a lemezek közé, ott a fémlemezek elkezdtek duzzadni. „A korrózió olyan erőt képes kifejteni, ami ezeket a lemezeket is meghajlítja, sőt, még a szegecseket is képes lefeszíteni” – mondta Hodik.
A híd betonpilléreken áll, ezek és a hídszerkezet között vannak a legérzékenyebb elemek, a saruk. A híd hatalmas, összesen 8000 tonnás fémszerkezete a hőváltozás hatására 20 centimétert tágul–zsugorodik hosszában, ezt a mozgást és terhet a görgőknek és a csúszó saruknak kell felvenniük. A mederpilléreken lévő saruk, amik közül van, amit 1996-ban cseréltek, viszonylag jó állapotban vannak. A hídfőknél viszont rendesen összerohasztotta őket a rozsda. Cseréjük körülményes, mert az egész hidat meg kell emelni hozzá.
A hídfők vasbeton szerkezete is megsínylette a sok csurgalékvizet. Porlik, omlik, szakad. Kézzel le tudtunk bontani nagy darabokat belőle. A becsorgó víz mellett a rengeteg madárürülék is rendesen korrodálja a hídszerkezetet. A Lánchíd felújításakor a pillérek mellett egyenként 3–4 köbméter galambszart kellett letakarítani.
https://telex.hu/belfold/2021/08/18/tobb-kobmeter-galambszart-tiz-vodornyi-lakatot-szedtek-le-a-lanchidrol
„A Petőfi hidat naponta ellenőrzi a hídmester, félévente hídszemlét, évente alaposabb hídvizsgálatot tartanak” – mondta Hodik. Időszakosan javítják egyes helyeken a lepattogzott festéket, a lépcsőket, a korlátokat, ahol lehet. A javítások alkalmával nehéz megállni a festéssel, mert a korrodált részeknek nincs határuk. Viszont nem érdemes végigmenni az ecsettel, mert az elkorrodálódott részekre ráfesteni sincs értelme.
-- Balesetveszély nincs, viszont műszakilag erősen indokolt a Petőfi híd felújítása
– foglalta össze a jelenlegi helyzetet Hodik Zoltán.
https://telex.hu/belfold/2025/05/03/petofi-hid-korrozio-felujitas-budapest-kozut
Hm, ... a felújítást egyébként már 2013-ban és 2019-ben is tervezte a fővárosi önkormányzat. De forrást nem kapott. Balesetveszély nincs...
M Imre írta 4 órája a(z) A Szabadság-híd télen képhez:
CMC - LIVE 1989. | Petőfi Csarnok (remastered VHS ...
M Imre új fórumtémát indított: Keleti pályaudvar lezárása: 2025. augusztus 25. és szeptember 20. között
Keczánné Macskó Piroska mostantól Tag
M Imre írta 1 hete a(z) Társadalmi egyeztetés a 73-as trolibusz kőbányai meghosszabbításáról fórumtémában:
Mit figyelünk és vizsgálunk a tesztüzem alatt? -- Az utasok ...
M Imre új fórumtémát indított: Társadalmi egyeztetés a 73-as trolibusz kőbányai meghosszabbításáról
M Imre írta 1 hete a(z) Társadalmi egyeztetés a Mobi-pontok használatáról – Mondd el, mit gondolsz! fórumtémában:
A tervek szerint a következő időszakban a főváros és a ...
M Imre új fórumtémát indított: Társadalmi egyeztetés a Mobi-pontok használatáról – Mondd el, mit gondolsz!
M Imre írta 1 hete a(z) Társadalmi egyeztetés a BKK gyalogos és akadálymentes stratégiájáról fórumtémában:
Offline változat is elérhető Amennyiben hagyományos ...
M Imre új fórumtémát indított: Társadalmi egyeztetés a BKK gyalogos és akadálymentes stratégiájáról
M Imre írta 1 hete a(z) Társadalmi egyeztetés Budapest új éjszakai közlekedési hálózatáról fórumtémában:
A budapesti éjszakai hálózat átfogó fejlesztésére legutóbb...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Új hozzászólás