Budapest: A Galvani-projekt környezetvédelmi engedélye (per) (fórum)

Szeretettel köszöntelek a FŐVÁROSUNK BUDAPEST közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1268 fő
  • Képek - 1009 db
  • Videók - 167 db
  • Blogbejegyzések - 381 db
  • Fórumtémák - 177 db
  • Linkek - 970 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
FŐVÁROSUNK BUDAPEST vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a FŐVÁROSUNK BUDAPEST közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1268 fő
  • Képek - 1009 db
  • Videók - 167 db
  • Blogbejegyzések - 381 db
  • Fórumtémák - 177 db
  • Linkek - 970 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
FŐVÁROSUNK BUDAPEST vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a FŐVÁROSUNK BUDAPEST közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1268 fő
  • Képek - 1009 db
  • Videók - 167 db
  • Blogbejegyzések - 381 db
  • Fórumtémák - 177 db
  • Linkek - 970 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
FŐVÁROSUNK BUDAPEST vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a FŐVÁROSUNK BUDAPEST közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1268 fő
  • Képek - 1009 db
  • Videók - 167 db
  • Blogbejegyzések - 381 db
  • Fórumtémák - 177 db
  • Linkek - 970 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
FŐVÁROSUNK BUDAPEST vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

A Galvani-projekt környezetvédelmi engedélye (per)

Ezt a témát M Imre indította 2 éve

Mérföldkőhöz érkeztünk! A mai napon a Kiserdő Egyesület felperes lett a Pest Megyei Kormányhivatallal, mint alperessel szemben.

24 oldal terjedelmű keresetet nyújtottunk be az Új Duna-hidak, valamint a kapcsolódó úthálózat I. szakaszának (Budapest, XI. kerület Fehérvári út és Budapest IX. kerület Gubacsi út között) létesítésére vonatkozó környezetvédelmi engedély tárgyában.

Keresetindításunk céljából egy rövid részletet idézünk nektek:

-- „Tekintettel arra, hogy a rendkívüli erőforrásokat elfecsérlő nagyberuházást teljességgel hamis közlekedéspolitikai indokokra alapozzák, nevezetesen arra, hogy az új útvonal és Duna-híd tartósan tehermentesít majd egyes belvárosi területeket és más hidakat, a felperesek nem látnak olyan társadalmi-gazdasági értékeket az engedélyezett tervben, ami miatt bármilyen környezetvédelmi és természetvédelmi kompromisszumot vállalni lehetne. Megjegyezni kívánjuk továbbá, hogy a projekt nehezen védhető voltát ékesszólóan támasztja alá az a formai sajátosság, hogy a hatásvizsgálati eljárás alapjául szolgáló tanulmány terjedelmét nagyrészt irreleváns, módszertani útmutatókból kiollózott szövegek, illetőleg a nyomvonal mentén, bár attól meglehetősen távol elhelyezkedő tucatnyi ipari létesítmény környezeti állapotának a leírása foglalja el.”

A segítséged kell! A perhez jelentős anyagi támogatásra van szükségünk!

Minden összeg, akár 1000-2000 forint is nagyon számít most, mivel minimum 2,5 millió forintot kell összegyűjtenünk őszig!

Ahová akár mostantól utalhatsz
Kiserdő Egyesület: MagNet Bank – 16200144-18548729
A közlemény rovatba kérjük írd be: Per2022

Kövessetek továbbra is itt bennünket, folyamatosan tudósítani fogunk!
https://www.facebook.com/kiserdovedok

Videó:
https://www.facebook.com/kiserdovedok/videos/736936230849684

Köszönjük a Körtér - Környezettudatosak tere Újbudán, a Védegylet, a Telepesek, a Levegő Munkacsoport, az Asztmás és Allergiás Betegek Országos Szövetsége (ABOSZ) és a Valyo, város és a folyó segítségét, és ezúton is jelezzük: várunk a szövetségbe további civil és szakmai szervezeteket, csoportokat!

Hír (július 1.):
10 nap alatt 480 000 forintot kaptunk tőletek a Galvani híd jelenlegi tervei elleni perre. Nagyszerűek vagytok, nagyon köszönjük!

Amit szeretnénk (PDF):
https://4cdn.hu/kraken/raw/upload/7Gm1IYppDkbZ.pdf

Hozzászólások eddig: 3

Új hozzászólás

A hozzászólás hossza legfeljebb háromezer karakter lehet

Ez egy válasz üzenetére. mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 1 hete

Ne feledjétek, ma még tehettek a Kiserdő jövőjéért!

Ma jár le a határidő a fővárosi településterv véleményezésében. Tiltakozzunk együtt a Határ úti Kiserdőt veszélyeztető beruházással szemben!

Írjatok a telepulesterv@budapest.hu címre ma éjfélig! Használjátok akár azt a levéltervet, amit mi is elküldtünk a Fővárosi Önkormányzatnak (kommentben találjátok).

https://drive.google.com/file/d/1Jo3FlH3lbnF7YfXgLp2ZSIg2k9TIFmVr/view

Osszátok meg a posztot, hogy minél több érintetthez eljusson a hír!
___

Újra itt a Galvani híd és nekünk újra meg kell védenünk a Kiserdőt!

A Fővárosi Önkormányzat egy törvényileg kötelező városfejlesztési terv (településterv) elkészítése miatt újra elővette a Galvani híd témáját. Tudjátok, ez az a projekt, ami mai formájában felszámolná a Határ úti Kiserdőt, mi pedig - a Fővárossal közösen - a bíróságon támadtuk meg a hídhoz tartozó első szakasz engedélyeit. Akkor sikerrel jártunk, és egy ideig le is került a híd a napirendről.

A Főváros át is írta volna a hatályos terveit, helyreállítva az évtizedes városfejlesztési koncepciót: a két újonnan építendő déli Duna-hídhoz (Albertfalvi híd és Galvani híd) két önálló körutat tervezve, megakadályozva, hogy a jövőben két Duna-híd együttes forgalma jelenjen meg a Határ úton vagy a Kiserdőben. Ráadásul a Közgyűlés elé terjesztett tervekben mind a Galvani híd, mind az Albertfalvi híd "szelídült" volna: előbbi a pesti, utóbbi a budai oldalon veszítette volna el a közvetlen autópálya kapcsolatát: átmenő tranzitforgalom helyett valóban a dél-budapestiek életét szolgálva a jövőben.

Ez lett volna a jó irány. Vitézy Dávid és Baranyi Krisztina fővárosi képviselők azonban egy olyan módosítót terjesztettek be, ami visszaállítja azt a tervet, amit egyszer már elkaszált a Fővárosi Törvényszék. A módosítót Karácsony Gergely főpolgármester befogadta, így most ezzel a tartalommal zajlik az új településterv véleményezése.

Igen, egyelőre csak a véleményezése. Éppen ezért most rajtunk a sor, hogy elmondjuk a véleményünket! Szerintünk nem szabad két új Duna-híd forgalmát egyetlen útra terelni, különösen nem, ha ennek a Kiserdő látja a kárát. Nem az átmenő gépjárműforgalom növelésére van szükség, hanem fenntartható, élhető városrészekre, több közösségi közlekedésre és a meglévő zöld megőrzésére.

Mondd el te is a véleményedet május 8., csütörtökig! Küldj emailt a telepulesterv@budapest.hu címre, vagy látogass el a Főpolgármesteri Hivatal ügyfélszolgálati irodájába.

Mert tudjátok: VAN MÁS ÚT!

https://www.facebook.com/photo?fbid=1084277213744373
___

http://autovezetes.network.hu/kepek/klubkepek/aquincumi_galvani_albertfalvai_hid

Válasz

M Imre üzente 1 éve

M Imre üzente 2 éve

Galvani Projekt - választói fórum 2022:
https://www.facebook.com/kiserdovedok/videos/962102981114506
42:15...

(44:15) Alapvetően téves modell az, amely abból indul ki, hogy van egy adott mennyiségű autóforgalom, és ezt át kell vezetni a városon valamilyen módon. Ez nem fog működni. Ráadásul ez az adott mennyiség folyamatosan növekszik s az utak építésével nem csökkenni fog, hanem növekedni! Magyarán szólva, az mindig illúziónak bizonyult, hogyha új utakat építünk, új hidakat építünk, szélesebb utakat építünk, akkor majd könnyebb lesz a közlekedés. A közlekedés nem lett könnyebb, a forgalom lett nagyobb..
Muszáj visszamenni tehát az alapkérdésekhez, milyen fővárost szeretnénk.
-- lapozz lentebb, a blog végéhez:
http://autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/a-kiserdo-egyesulet-pere-a-pest-megyei-kormanyhivatallal-a-galvani-projekt-kornyezetvedelmi-engedelye
___

Kompakt város legyen Budapest, vagy inkább a vasúti agglomeráció fejlesztésére kellene helyezni a hangsúlyt?

A Qubit tett közzé egy érdekes cikket, amelyben azt a kérdést feszegetik, hogy kompakt város legyen Budapest, vagy inkább a vasúti agglomeráció fejlesztésére kellene helyezni a hangsúlyt.
https://qubit.hu/2020/03/02/kompakt-varos-legyen-budapest-vagy-inkabb-a-vasuti-agglomeraciot-eroltessuk

Az autóhasználat kiszolgálására épülő, korábbi várospolitikai elképzeléseket az elmúlt hónapokban felváltották azok a progresszív elképzelések, amelyek egy olyan város kialakítását tűzték ki célul, ahol az autóforgalom visszaszorul, a levegőminőség javul, és a közterek jelentős részét visszakapják az emberek.

A szétterüléssel az utazási távolságok is megnőnek és a kerékpárhasználat sem alkalmas az utazási igények kiszolgálására. Emiatt a kiköltözők nagy része autóval jár a város belső területeire, ahol a megnövekedő autóforgalom tovább csökkenti az életminőséget, és még többen költöznek ki az agglomerációs zónába. Egy kompakt városban a várostérség úgy néz ki, hogy a térségben lakók túlnyomó része a városon belül lakik, ahol a viszonylag nagy sűrűség és kisebb utazási távolságok lehetővé teszik, hogy az utazások nagy része tömegközlekedéssel, illetve kerékpárral valósuljon meg.
https://www.octogon.hu/epiteszet/ket-egymast-uto-elkepzeles-harcol-a-budapesti-varosfejlesztes-jovojeert/

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 4 órája a(z) Közérdekű fórumtémában:

WWF: Ma reggel támadás érte a petíciós oldalt. A 2022-es ...

M Imre írta 1 napja a(z) CAF | tehát összesen akár 124 vadonatúj villamos állhat forgalomba 2020-ig a fővárosban fórumtémában:

Újabb szöget talált az Orbán- kormány, amelyet Budapest ...

M Imre írta 1 napja a(z) Budapesti metró fórumtémában:

Utólagos jelentés, drótos vészelhárítás, mindent...

M Imre írta 2 napja a(z) Közérdekű fórumtémában:

Mi nyílt levelet írtunk Bernadettnek, hogy 10.000 ...

M Imre írta 2 napja a(z) Közérdekű fórumtémában:

Mi nyílt levelet írtunk Bernadettnek, hogy 10.000 ...

M Imre új fórumtémát indított: Közérdekű

M Imre írta 4 napja a(z) A Flórián téri felüljáró felújítása fórumtémában:

Ütemterv szerint halad a Flórián téri felüljáró felújítása: zajlik a ...

M Imre írta 4 napja a(z) Petőfi híd: nagy darabokban válik le a rozsda és a beton (2025.) fórumtémában:

„A hídszerkezet legnagyobb problémája a korrózió. A hídon ...

M Imre írta 4 napja a(z) Óbuda, Gázgyár: rákkeltő méreg szivárog a Dunába fórumtémában:

Újabb győzelem az Óbudai Gázgyár ügyében! Viszont...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu