Szeretettel köszöntelek a FŐVÁROSUNK BUDAPEST közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
FŐVÁROSUNK BUDAPEST vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a FŐVÁROSUNK BUDAPEST közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
FŐVÁROSUNK BUDAPEST vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a FŐVÁROSUNK BUDAPEST közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
FŐVÁROSUNK BUDAPEST vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a FŐVÁROSUNK BUDAPEST közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
FŐVÁROSUNK BUDAPEST vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Ezt a témát M Imre indította 2 éve
Mérföldkőhöz érkeztünk! A mai napon a Kiserdő Egyesület felperes lett a Pest Megyei Kormányhivatallal, mint alperessel szemben.
24 oldal terjedelmű keresetet nyújtottunk be az Új Duna-hidak, valamint a kapcsolódó úthálózat I. szakaszának (Budapest, XI. kerület Fehérvári út és Budapest IX. kerület Gubacsi út között) létesítésére vonatkozó környezetvédelmi engedély tárgyában.
Keresetindításunk céljából egy rövid részletet idézünk nektek:
-- „Tekintettel arra, hogy a rendkívüli erőforrásokat elfecsérlő nagyberuházást teljességgel hamis közlekedéspolitikai indokokra alapozzák, nevezetesen arra, hogy az új útvonal és Duna-híd tartósan tehermentesít majd egyes belvárosi területeket és más hidakat, a felperesek nem látnak olyan társadalmi-gazdasági értékeket az engedélyezett tervben, ami miatt bármilyen környezetvédelmi és természetvédelmi kompromisszumot vállalni lehetne. Megjegyezni kívánjuk továbbá, hogy a projekt nehezen védhető voltát ékesszólóan támasztja alá az a formai sajátosság, hogy a hatásvizsgálati eljárás alapjául szolgáló tanulmány terjedelmét nagyrészt irreleváns, módszertani útmutatókból kiollózott szövegek, illetőleg a nyomvonal mentén, bár attól meglehetősen távol elhelyezkedő tucatnyi ipari létesítmény környezeti állapotának a leírása foglalja el.”
A segítséged kell! A perhez jelentős anyagi támogatásra van szükségünk!
Minden összeg, akár 1000-2000 forint is nagyon számít most, mivel minimum 2,5 millió forintot kell összegyűjtenünk őszig!
Ahová akár mostantól utalhatsz
Kiserdő Egyesület: MagNet Bank – 16200144-18548729
A közlemény rovatba kérjük írd be: Per2022
Kövessetek továbbra is itt bennünket, folyamatosan tudósítani fogunk!
https://www.facebook.com/kiserdovedok
Videó:
https://www.facebook.com/kiserdovedok/videos/736936230849684
Köszönjük a Körtér - Környezettudatosak tere Újbudán, a Védegylet, a Telepesek, a Levegő Munkacsoport, az Asztmás és Allergiás Betegek Országos Szövetsége (ABOSZ) és a Valyo, város és a folyó segítségét, és ezúton is jelezzük: várunk a szövetségbe további civil és szakmai szervezeteket, csoportokat!
Hír (július 1.):
10 nap alatt 480 000 forintot kaptunk tőletek a Galvani híd jelenlegi tervei elleni perre. Nagyszerűek vagytok, nagyon köszönjük!
Amit szeretnénk (PDF):
https://4cdn.hu/kraken/raw/upload/7Gm1IYppDkbZ.pdf
Hozzászólások eddig: 2
M Imre üzente 11 hónapja
Aquincumi- Galvani- Albertfalvai híd (kép)
http://autovezetes.network.hu/kepek/klubkepek/aquincumi_galvani_albertfalvai_hid
M Imre üzente 2 éve
Galvani Projekt - választói fórum 2022:
https://www.facebook.com/kiserdovedok/videos/962102981114506
42:15...
(44:15) Alapvetően téves modell az, amely abból indul ki, hogy van egy adott mennyiségű autóforgalom, és ezt át kell vezetni a városon valamilyen módon. Ez nem fog működni. Ráadásul ez az adott mennyiség folyamatosan növekszik s az utak építésével nem csökkenni fog, hanem növekedni! Magyarán szólva, az mindig illúziónak bizonyult, hogyha új utakat építünk, új hidakat építünk, szélesebb utakat építünk, akkor majd könnyebb lesz a közlekedés. A közlekedés nem lett könnyebb, a forgalom lett nagyobb..
Muszáj visszamenni tehát az alapkérdésekhez, milyen fővárost szeretnénk.
-- lapozz lentebb, a blog végéhez:
http://autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/a-kiserdo-egyesulet-pere-a-pest-megyei-kormanyhivatallal-a-galvani-projekt-kornyezetvedelmi-engedelye
___
Kompakt város legyen Budapest, vagy inkább a vasúti agglomeráció fejlesztésére kellene helyezni a hangsúlyt?
A Qubit tett közzé egy érdekes cikket, amelyben azt a kérdést feszegetik, hogy kompakt város legyen Budapest, vagy inkább a vasúti agglomeráció fejlesztésére kellene helyezni a hangsúlyt.
https://qubit.hu/2020/03/02/kompakt-varos-legyen-budapest-vagy-inkabb-a-vasuti-agglomeraciot-eroltessuk
Az autóhasználat kiszolgálására épülő, korábbi várospolitikai elképzeléseket az elmúlt hónapokban felváltották azok a progresszív elképzelések, amelyek egy olyan város kialakítását tűzték ki célul, ahol az autóforgalom visszaszorul, a levegőminőség javul, és a közterek jelentős részét visszakapják az emberek.
A szétterüléssel az utazási távolságok is megnőnek és a kerékpárhasználat sem alkalmas az utazási igények kiszolgálására. Emiatt a kiköltözők nagy része autóval jár a város belső területeire, ahol a megnövekedő autóforgalom tovább csökkenti az életminőséget, és még többen költöznek ki az agglomerációs zónába. Egy kompakt városban a várostérség úgy néz ki, hogy a térségben lakók túlnyomó része a városon belül lakik, ahol a viszonylag nagy sűrűség és kisebb utazási távolságok lehetővé teszik, hogy az utazások nagy része tömegközlekedéssel, illetve kerékpárral valósuljon meg.
https://www.octogon.hu/epiteszet/ket-egymast-uto-elkepzeles-harcol-a-budapesti-varosfejlesztes-jovojeert/
M Imre írta 1 napja a(z) A budapestiek számíthatnak ismerőseikre, ha baj van blogbejegyzéshez:
Amint arról a sajtóból értesülhettek, hazánkban az ...
M Imre írta 1 napja a(z) A Flórián téri felüljáró felújítása fórumtémában:
Mi folyik itt a Flórián-téren?! Winkler Róbert | Mar 27, 2025 ...
M Imre írta 5 napja a(z) kör benne egy kicsi x fórumtémában:
Amíg van lehetőség a jogszerű és békés...
M Imre írta 5 napja a(z) kör benne egy kicsi x fórumtémában:
Hadházy Ákos délután elfoglalná az Erzsébet hidat | ...
M Imre írta 6 napja a(z) Rákosrendező egy rohadó kifli a város közepén: mini Dubaj fórumtémában:
Rákosrendező területének 85 hektáros része ma (2025.03...
M Imre írta 6 napja a(z) Megalakult a Budapesti Klímaügynökség | 2024. április 27. fórumtémában:
Budapesti Klímaügynökség (BKÜ): mit tettek az elmúlt...
M Imre írta 1 hete a(z) 1945. május 1. képhez:
Mit kockáztatsz, ha kimész a Pride-ra... vagy bármi más ok ...
M Imre írta 3 hete a(z) Budapest-Belgrád vasútvonal fórumtémában:
A Budapest-Belgrád vasútvonalon az emberek ...
M Imre írta 3 hete a(z) Budapest-Belgrád vasútvonal fórumtémában:
„Itt életveszélyes lesz közlekedni, ez egy full tervezési...
M Imre új fórumtémát indított: Budapest-Belgrád vasútvonal
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Új hozzászólás