Szeretettel köszöntelek a FŐVÁROSUNK BUDAPEST közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
FŐVÁROSUNK BUDAPEST vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a FŐVÁROSUNK BUDAPEST közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
FŐVÁROSUNK BUDAPEST vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a FŐVÁROSUNK BUDAPEST közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
FŐVÁROSUNK BUDAPEST vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a FŐVÁROSUNK BUDAPEST közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
FŐVÁROSUNK BUDAPEST vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Ezt a témát M Imre indította 1 éve
Auditórium podcast – Zsuppán András: Rákosrendező egy rohadó kifli a város közepén
2024.02.13.
Hogyan függ össze a Rákosrendező kérdése Budapest 150 éve eltervezett városszerkezetével? Melyek a főváros leginkább alulértékelt és legígéretesebb területei? És mik is valójában azok az épületek az Oktogonon, amiket a felületes szemlélő lakóháznak néz? Többek között ezekre a kérdésekre felel Zsuppán András, a Heti Válasz újságírója az Auditórium podcast új évadának első adásában.
A Magyar Építőművészek Szövetsége podcastjának, az Auditóriumnak új évadában a 150 éves Budapesttel foglalkozunk, amit igyekszünk a legkülönbözőbb irányokból bemutatni. Ennek megfelelően vendégünk lesz olyan várostervező, aki a fővárosi kabinetben dolgozik, és olyan építész is, aki kiemelt állami beruházások tervezője a fővárosban. Szó esik majd jelenről, múltról és jövőről, kertekről, parkokról, közlekedésről, meg persze jó pár házról is.
Az első rész vendége Zsuppán András lesz, aki egy időben az Építészfórum szerkesztője is volt, jelenleg pedig az egyik legfontosabb építészeti újságíró hazánkban. Vele Budapest városszerkezetének kialakulásáról ültünk le beszélgetni. Először arról kérdeztük, mi is maradt, illetve valósult meg egyáltalán a 150 évvel ezelőtti álmokból, de nagyon gyorsan eljutottunk a rákosrendezői mini Dubajba, majd a haldokló belváros Airbnb-apokalipszisán át a Naplás-tó partjára.
https://open.spotify.com/episode/1BpY9mjpkaI2huMcqQ2iH2
___
Dubai luxus buszmegálló és pár többi
http://autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/dubai-luxus-buszmegallo-es-par-tobbi
Hozzászólások eddig: 25
M Imre üzente 1 hónapja
Rákosrendező jövője: 365 autómentes nap
2025. szeptember 15. | Legát Tibor
„Az új városrészt azoknak a reménybeli lakosoknak szánjuk, akik nem ragaszkodnak a mindennapos autóhasználathoz" – hangzott el a csütörtöki Rákosrendező projekt konferencián.
A jelenlegi elképzelések szerint a jövő Rákosrendezője 15 perces városrész lesz – ami annyit tesz, hogy az összes fontos kereskedelmi létesítmény és közintézmény negyedórán belül elérhető –, de ehhez nem lenne szükség autóra. Ez nem azt jelenti, hogy az autóval közlekedők ne is költözzenek oda, hanem azt, hogy ne legyen szükség autókra, vagyis teremtsék meg az ehhez ideális körülményeket. Dományi Bálint elmondta, hogy a rákosrendezői beruházás egyik végső célja tízezer lakás felépítése, ám a tervpályázatban rögzítették azt is, hogy a sajátautó-szám négy lakásonként egy lehet, és ezek az autók sem a lakóházak előtt parkolnának, hanem a városrész szélein épülő parkolóházakban.
A címben szereplő 365 autómentes nap másik „apróbetűs része” az, hogy az autóforgalmat nem zárnák ki Rákosrendezőről. Az áruszállítók, teherszállítók stb. meg is állhatnának a területen, már csak ezért is két hossz- és két keresztirányú is ún. gyűjtőutat kell majd kialakítani. Az előbbieket a vasút közelébe, hogy a zajosabb, ámde nélkülözhetetlen területek egy helyre koncentrálódjanak, az utóbbiak esetében pedig a kulcsfontosságú Szegedi úti felüljáró mellett a terület északi részén képzelnének még el egy ilyen forgalmasabb utat.
Van remény
Dományi Bálint előadásában három állami fejlesztést említett mint a a jövő zálogát, de a Rákosrendezőre tervezett munkálatok eredőjét. A Szegedi úti felüljáróét, amelynek révén nemcsak a cikk elején említett sorompó áthidalása válna lehetővé, de a zuglói villamosok, a 3-as és a 69-es is átmehetne Angyalföldre; a kisföldalatti meghosszabbítását a rákosrendezői vasútállomásig, amely „térképen” nem tűnik annyira nagy kihívásnak, ám mindjárt más a helyzet annak fényében, hogy ezt a MillFAV teljes vonalfelújításának és járműparkjának cseréje kell, hogy a megelőzze. A harmadik pedig a váci és esztergomi vasútvonal közös rákosrendezői szakaszának teljes felújítása: Rákosrendező vasútállomás átépül a Szegedi úti felüljáróhoz és az M1 metróhoz csatlakozva.
https://enbudapestem.hu/2025/09/15/rakosrendezo-365-automentes-nap
Mindez persze még nagyon sok mindenen múlik. A szeptember 11-i konferencia kulcsa ugyanis az, hogy a projekt megvalósulásának három szereplője, az állam, a főváros és a magántőke egyformán komolyan vegye a szerepét. Többször is elhangzott: állami infrastrukturális beruházások nélkül Rákosrendezőnek nincs jövője, főváros önmagában ezt még akkor sem tudná finanszírozni, ha az állammal felhőtlen lenne a viszonya.
M Imre üzente 1 hónapja
„Budapest dönti el, hogy mi épül, a piaci verseny dönti majd el, hogy ki építi”
Karácsony Gergely | 2025. szept. 11.
A Fővárosi Önkormányzat szakmai konferenciát szervezett, ahol az előadások a közelgő nemzetközi urbanisztikai tervpályázat hátterét, a városrész jövőképét, hasonló nagyberuházások tapasztalatait, valamint Budapest jövőbeni kihívásait jártuk körül.
Rákosrendező egykori vasúti területét megújítva, zöld parkvárossá alakítva integráljuk Budapest vérkeringésébe. A Főváros munkájának köszönhetően fenntartható környezetben épülhetnek megfizethető lakások az új városnegyedben.
Rákosrendezőn a jövő városát építjük!
https://www.youtube.com/watch?v=si8JSjJfHYg
M Imre üzente 2 hónapja
Karácsony Gergely: Rákosrendezőt Budapest jövőjének szolgálatába állítjuk, ezt pedig a nyílt és átlátható tervezői és beruházói pályázatok szolgálják.
Kérésére ma udvariassági találkozón fogadtam Dr. Thani bin Ahmed Al Zeyoudit, az Egyesült Arab Emírségek külkereskedelmi miniszterét.
A konstruktív megbeszélésen szóba került a Rákosrendező projekt is. Tájékoztattam a minisztert, hogy a fejlesztési koncepcióra vonatkozó nemzetközi urbanisztikai tervpályázat már folyamatban van, és a kormánnyal is megkötöttük az állami infrastrukturális fejlesztésekre vonatkozó megállapodást.
A miniszter kifejezte elismerését a város átlátható és jövőorientált megközelítése iránt, és jelezte az Egyesült Arab Emírségek szándékát, hogy hosszú távon partnerként működjön együtt Budapesttel — nemcsak a Rákosrendező projektben, hanem más, a város lakóit szolgáló lehetőségekben is.
Rákosrendezőn az, és úgy épül, ami a város hosszú távú érdekeit szolgálja.
A nyílt pályázat során kialakuló tervek kivitelezésére ugyancsak nyílt és átlátható pályázaton olyan partnereket várunk, akik készek velünk együtt építeni a város jövőjét.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=1366546048167396
zene hozzá:
https://www.youtube.com/watch?v=7ydaWvfWUUk
M Imre üzente 2 hónapja
Aláírtuk a megállapodást a kormánnyal a rákosrendezői fejlesztési területhez kapcsolódó infrastrukturális beruházásokról.
A megállapodás tartalmazza a rákosrendezői terület vasúti, közúti és zöldfelületi fejlesztéseit, kiemelten a Szegedi úti felüljáró és az azon átvezető villamosvonal megépítését, valamint a millenniumi kisföldalatti meghosszabbítását is.
Az aláírt megállapodás megerősíti, hogy Budapest ugyanúgy jogosult Rákosrendező kapcsán a legalább 800 millió euró értékű állami infrastruktúra-fejlesztésre, mint ahogy az arab befektető jogosult lett volna.
Rákosrendezőn a jövő városát építjük! Ahhoz hogy 20 év múlva kész legyen, ahhoz már most meg kell tenni fontos lépéseket. Nem mondok le róla, hogy Budapestnek legyenek 20 évre szóló tervei!
https://www.facebook.com/photo?fbid=1364087135079954
M Imre üzente 4 hónapja
Kerékpárral és gyalogosan is biztosított lesz az átkelés a rákosrendezői vágányzár alatt
Június 21. és július 27. között Rákosrendező vasútállomáson komplex vágányfelújítási munkálatokat végzünk. Az 5 hetes beruházás során folyamatosan dolgoznak majd a szakemberek és a munkagépek, ezért a Nyugati pályaudvar és Rákospalota-Újpest, valamint az esztergomi vonalon a Nyugati és Angyalföld között szünetelni fog a vonatforgalom., az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon zajló vasúti közlekedés javítása érdekében. A vágányzár és a felújítási munkák a Szegedi úti vasúti átjárót is érintik.
A Magyar Kerékpáros Klubbal a MÁV-csoport külön egyeztetett, a forgalmi rendet a kéréseik, javaslataik figyelembe vételével alakítottuk ki. Ezzel kapcsolatban a legfontosabb fejlemény az, hogy a jelentős kerékpáros forgalom áthaladását - mindössze két nap kivételével - a munkálatok során is biztosítani fogjuk:
- gyalogosan és kerékpárosan jelzőőrök felügyelete mellett lehet majd áthaladni a vasúti átjárón!
- előfordulhatnak rövidebb (1–2 órás) korlátozások egyes napokon, de ezek számát igyekszünk minimalizálni.
- KIVÉTEL ! 2025. június 26–27. (csütörtök és péntek) → teljes útzár lesz, sem gyalogos, sem kerékpáros áthaladás nem lehetséges. Ez idő alatt javasoljuk a Tahi úti gyalogos felüljáró használatát, amely a kivitelezés teljes időszaka alatt elérhető lesz.
A vasúti átjáró munkaterületként fog üzemelni, munkavonatok a vágányzár ideje alatt is közlekednek, kérjük, fokozottan vigyázzanak az átkelésnél!
Köszönjük a megértést és a türelmet!
https://www.facebook.com/photo/?fbid=1033869972210152
M Imre üzente 7 hónapja
Karácsony Gergely: 44 nap sem volt elég Lázár János miniszternek, hogy válaszoljon egy rövidke levélre, kénytelen vagyok hát így, nyílt levél formájában megismételni: kezdődjenek meg a tárgyalások Rákosrendezőről a kormány és Budapest között.
Február 17-én (!) kezdeményeztem a tárgyalások haladéktalan megkezdését. Azóta immár hivatalosan is Budapest Rákosrendező tulajdonosa, Lázár miniszter pedig a kormányfő által kijelölt tárgyaló. Akkor? Mire várunk? Lehet, hogy egy arab milliárdos jobban érdekelné a kormányt, de ez a nemzet fővárosa.
A hat héttel ezelőtti levelem rögzíti a tárgyalás alapelveit:
1. A magyar államnak évtizedes adóssága, hogy Rákosrendező olyan állapotba került, amilyenben most leledzik; ennek orvoslása, a területnek a budapestiek érdekeit szolgáló fejlesztése minden magyar ember közös ügye.
2. A terület fejlesztése során a budapestiek érdeke az első, az megelőz mindenfajta befektetői érdeket. Olyan városfejlesztésre van szükség, amely választ ad a közös jövőnket érintő legfontosabb kihívásokra.
3. A magyar állam a budapestieknek mindazzal tartozik, amit az arab befektetővel szemben vállalt.
4. A vevő az eladó által vele közölt adásvételi szerződésben szereplő minden vevői kötelezettséget vállal. Olyat viszont ne kérjen számon rajtunk az állam, amit az arab befektetőtől sem várt el a szerződésben.
5. A területre vonatkozó korábbi, széleskörű szakmai konszenzussal övezett stratégiai dokumentumok (Rákosrendező térségének fejlesztési tanulmányterve, a Rákosrendező fölötti híd és kapcsolódó úthálózatát tartalmazó tanulmánytervek, vasútfejlesztési stratégia és tervek alapján kell a városfejlesztési mestertervet elkészíteni. A területen 90 méternél magasabb toronyház nem épülhet.
6. A területet az ott elhelyezett hulladéktól mielőbb meg kell szabadítani, ennek költségét annak kell viselnie, aki a hulladékot ott letette. A be nem azonosítható szennyezőtől származó, kommunális hulladékot mi önkéntesen vállaljuk elszállítani.
A tárgyalások vezérfonalát egyebekben az adásvételi szerződés kijelöli.
Meg kell állapodni az osztatlan közös tulajdonú telkek használatáról. A használati megállapodás megkötése után történik a terület birtokbaadása, amely a hulladékok elszállítása megkezdésének is az alapja.
Meg kell állapodni a terület kármentesítéséről és annak (különösen az állami hulladék elszállításának) költségei viseléséről olyan módon, hogy a hulladék elszállítása a birtokbaadást követően haladéktalanul megkezdődhessen.
Meg kell állapodni a Rákosrendezőre vonatkozó jogalkotási és más kormányzati intézkedések tartalmáról.
Meg kell állapodni az állami infrastrukturális fejlesztések tartalmáról.
Van hát dolog elég, mindez egy világos alapelv alapján: ami az arab milliárdosnak járt volna, az a budapestieknek is jár.
Várom Lázár Jánost a tárgyalásra.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=1245774673577868
M Imre üzente 7 hónapja
Rákosrendező területének 85 hektáros része ma (2025.03.24.) a fővárosi önkormányzat tulajdonába került
-- Karácsony Gergely főpolgármester közölte: megtörtént az első vételárrészlet kifizetése, 12,7 milliárd forintot utalt át az MNV Zrt-nek ma a főváros. Ezzel Budapest valóban tulajdonosa lett Rákosrendezőnek.
-- 60 nap van arra, hogy megállapodást kössenek a MÁV-val a terület megosztásáról, a vasútüzemhez szükséges részek leválasztásáról, ezután következhet csak a tényleges birtokbaadás, ami szintén hosszabb folyamat (pl. közművek átadása, jogcímes vagy jogcím nélküli használók kiköltözése stb.). Legkorábban nyáron kezdődhet meg tehát a rengeteg szemét elszállítása.
-- A második vételárrészletet csak akkor kell kifizetni, ha sikerült a kormánnyal megállapodni az építési jogszabályok módosításáról, illetve minden egyéb peres eljárás lezárult és megtörtént a telekalakítás. Erre nincs konkrét határidő kikötve, arra viszont igen, hogy 6 hónapon belül meg kellene állapodni az állammal a kormány által vállalt fejlesztésekről.
-- Máig nem tudjuk, mi történt a színfalak mögött. Az arab vevő lépett vissza? Az ügy vált politikailag terhessé egy olyan időszakban, amikor a kormánypártnak egyébként is gondokat okoz, hogy egy új kihívóval szemben uralja a közbeszéd témáit? Túl nyilvánvaló volt a kontraszt a szavakban vívott szuverenitásharc és a tettek között? Vagy esetleg a NER-en belüli törés sodorta el a projektet? Ez utóbbi teória szerint a belvárosi luxusprojektekben érintett kör, vagyis mindenekelőtt Tiborcz István nézte rossz szemmel, hogy egy másik területen teremtene neki konkurenciát a Habony-Lázár duó. Nem tudjuk.
-- Ami biztos: nem lesz felhőkarcoló a Hősök tere mögött, Budapest ikonikus látképe megmenekült.
-- A főváros nagy értékű rozsdaövezeti fejlesztési területtel gyarapodott. Kár, hogy ezt konkrétan meg kellett vennie, még ha elég kedvező áron is. Ahogy azt bécsi példákon bemutattuk, egy olyan országban, amelynek a nemzeti vasúttársasága partner az ottani főváros által kezdeményezett rehabilitációban, ezeket a projekteket közösen hozzák tető alá. Már ez a 12 milliárd is, amit most elnyel a feneketlen hiánnyal küzdő államkassza, mehetett volna a terület rehabilitációjára. Csodákat lehetett volna művelni belőle.
# Zsuppán András
https://www.facebook.com/photo/?fbid=1334834297625996
M Imre üzente 8 hónapja
A kormányközeli Stockton Zrt. nem élt az elővásárlási jogával, így a Budapesti Közműveké lesz Rákosrendező!
Az igazi munka persze csak most kezdődik.
A Fővárosi Közgyűlés múlt heti döntése szerint megkezdi működését a Rákosrendező Projektiroda, amely a júniusi közgyűlésre előkészíti a nyílt nemzetközi tervpályázat kiírását. Mert ez a budapestiek érdeke: előbb határozzuk meg egy átfogó mestertervben, hogy mire van szüksége a városnak, és ehhez milyen infrastrukturális beruházásokra van szükség. A telkenként, nyílt pályázaton kiválasztott ingatlanfejlesztők pedig ehhez igazodva, a mestertervben meghatározott kereteken belül építsenek a város szövetébe illő, modern, zöld városnegyedet, ahogyan azt Berlin vagy Bécs sikeres példái mutatják.
Lassan három hete kezdeményeztem Lázár miniszter úrnál, hogy haladéktalanul kezdjük meg a tárgyalásokat a fővárosi és az állami feladatok végrehajtásáról. Remélem most már nem lesz ennek akadálya. Meg kell állapodnunk rövid időn belül az arab befektetők felé vállalt állami infrastruktúrafejlesztés megvalósításáról, a kármentesítésről, az állami hulladék elhordásáról és a terület építési szabályozásáról. Remélhetőleg rövidesen meg tudunk állapodni a társtulajdonos magyar állammal a terület birtokbaadásáról is, és megkezdhetjük az illegálisan lerakott kommunális hulladék elszállítását.
Mi készen állunk.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=1225525515602784
M Imre üzente 8 hónapja
Ez legalább megépült!
https://www.facebook.com/photo/?fbid=1166195018841975
Nagy kérdés, hogy megéri-e az árát: azaz, ha 500 méter magas, akkor esetleg...
M Imre üzente 8 hónapja
10-15 év múlva lehet Rákosrendezőn építkezés, de gazdaggettót nem szeretnénk – főépítész a Fülkében | 2025.02.07.
Erő Zoltán szerint ma Budapesten az jut lakáshoz, aki elég pénzt örökölt hozzá. Ezen a trenden akar fordítani a főváros – de ehhez hosszú idő kell. A főépítészt Kacskovics Mihály Béla kérdezte.
00:00 Intro
01:16 Siker? Csapda?
14:21 Bővebben a Parkvárosról – ezt el kell adni, vagy legalábbis egy részét
36:27 De mikorra lehet ebből bármi?
40:27 Az a főváros fog építkezni, amely egy zsebkendőnyi parkot nem tudott rendberakni hat év alatt?
https://soundcloud.com/hvgonline/10-15-ev-mulva-lehet-rakosrendezon-epitkezes-de-gazdaggettot-nem-szeretnenk-foepitesz-a-fulkeben
M Imre írta 5 napja a(z) Üzenőfal fórumtémában:
A Have I been pwned? oldal segítségével megnézhetjük, ...
M Imre írta 2 hete a(z) Hogyan működtethető az életem? Mi a Meditáció Kulcsa? blogbejegyzéshez:
Hogyan maradhatunk normálisak? – Mácsai Pál ...
M Imre írta 3 hete a(z) Reklám közterületen, és hasonló helyeken fórumtémában:
Soproni Tamás polgármester egyeztetést kezdeményez a ...
M Imre új fórumtémát indított: Reklám közterületen, és hasonló helyeken
M Imre írta 3 hete a(z) A Flórián téri felüljáró felújítása fórumtémában:
Jelentős mérföldkőhöz érkezett a Flórián tér déli hídjának ...
M Imre írta 1 hónapja a(z) Gyérítik a vaddisznókat a Hegyvidéken: „Lehet, ez a legjobb, de ne nevezzük humánus megoldásnak” fórumtémában:
http://utitars.network. ...
M Imre írta 1 hónapja a(z) Gyérítik a vaddisznókat a Hegyvidéken: „Lehet, ez a legjobb, de ne nevezzük humánus megoldásnak” fórumtémában:
Tanácsok vaddisznóval való találkozáskor: a videó...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Új hozzászólás