Szeretettel köszöntelek a FŐVÁROSUNK BUDAPEST közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
FŐVÁROSUNK BUDAPEST vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a FŐVÁROSUNK BUDAPEST közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
FŐVÁROSUNK BUDAPEST vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a FŐVÁROSUNK BUDAPEST közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
FŐVÁROSUNK BUDAPEST vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a FŐVÁROSUNK BUDAPEST közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
FŐVÁROSUNK BUDAPEST vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Ezt a témát M Imre indította 2 hete
A sajtóban is megjelenő, felélénkülő szakmai vitában felmerült, hogy egyáltalán szükség van-e további dunai átkelésekre, hogy az új közúti átkelések hozzájárulnak a gépjárműforgalom növeléséhez, így általában ellentmondanak a klímapolitikai céloknak, helyben rontják a levegőminőséget, növelik a zajhatást és a motorizációs területfoglalást. Más érvek arra mutattak rá, hogy nagyon egyenlőtlen a fővároson belül az egyes térségek elérhetősége, a dunai átkelési lehetőségek a fővárosi folyószakasz belső harmadán sűrűsödnek, és ennek a koncentráltságnak az oldása hozzájárulna a kevésbé ellátott térségek kapcsolatainak a javításához, egyben feltétele a belső városrészek forgalmi terheléscsökkentésének is.
Bővebben:
https://444.hu/2021/02/18/galvani-vita-amire-egy-uj-duna-hid-valo-abban-az-albertfalvai-a-jobb
Következtetések
Külön-külön vizsgálva a szempontokat, mindegyik híd mellett felsorakoztathatók érvek. A főváros hosszú távú érdekeit előtérbe helyezve, valamint figyelembe véve, hogy mind a kormányzati stratégia, mind a fővárosi városfejlesztés a pesti átmeneti zónában található barnamezős területek funkcióváltását és fejlesztését támogatja, a körvasút menti körút ütemezett, a városi szövetbe illeszkedő útként való kiépítése indokolható. E beruházás keretében délen az albertfalvai híd megvalósítása kedvezőbb, mivel a közlekedéshálózati struktúrába jobban igazodik, kerületi alközpontokat köt össze a meglévő hálózati hiányok pótlásával; valamint a körút részeként, és önmagában is kedvezőbb a várható területfejlesztési hatása, mint a Galvani hídnak. A számítások szerint ugyanakkor önmagában egyik hídépítés esetében sem várható stabil társadalmi megtérülés az alkalmazott (konzervatív, realista) módszertani feltételezések mellett. Továbbá a Galvani hídhoz kapcsolódik az a strukturális hátrány, hogy megépítésével előnytelenül, a centralitást és a spiralitást erősítve változna, illetve korábbi torzulásokat konzerválna a közlekedési hálózat szerkezete. A Galvani változat megvalósulása esetén viszont az albertfalvai híd jövőbeni megépítése lényegében értelmét veszíti, azonban Pesterzsébet–Csepel–Albertfalva/Budafok között továbbra is hiányos marad a közlekedési hálózat.
-- Előzőek alapján az előrehaladott előkészítési fázisban lévő, ugyanakkor számos társadalmi vitát kiváltó Galvani híd megépítése nem javasolható.
Juhász Mattias, Fleischer Tamás
A szerzők közlekedési szakértők, a Budapesti Mobilitási Tervet kidolgozó munkacsoport témafelelősei
___
A Galvani-projekt környezetvédelmi engedélye (per)
http://fovarosunkbudapest.network.hu/forumtema/a-galvani-projekt-kornyezetvedelmi-engedelye-per
___
A Kiserdő Egyesület pere a Pest Megyei Kormányhivatallal: a Galvani-projekt környezetvédelmi engedélye
http://autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/a-kiserdo-egyesulet-pere-a-pest-megyei-kormanyhivatallal-a-galvani-projekt-kornyezetvedelmi-engedelye
Hozzászólások eddig: 1
M Imre üzente 2 hete
Aquincumi- Galvani- Albertfalvai híd (kép)
http://autovezetes.network.hu/kepek/klubkepek/aquincumi_galvani_albertfalvai_hid
M Imre írta 2 napja a(z) Folyik el a méreg Budapest közepén blogbejegyzéshez:
Vegyianyag-szakértőként sok mindent láttam már, de amikor...
M Imre írta 2 napja a(z) Zugló Városközpont helyett: kormányzati negyed, a NER titkos budapesti óriásfejlesztése fórumtémában:
Dienes János szerint a letárgyalt közterületi rendezés ...
M Imre írta 2 napja a(z) Zugló Városközpont helyett: kormányzati negyed, a NER titkos budapesti óriásfejlesztése fórumtémában:
A fővárosi közgyűlés április 24- én, a ciklus utolsó ülésén ...
M Imre írta 2 napja a(z) Zugló Városközpont helyett: kormányzati negyed, a NER titkos budapesti óriásfejlesztése fórumtémában:
Kirúgták a főépítészt, aki szembement a beruházással...
M Imre írta 1 hete a(z) Zugló Városközpont helyett: kormányzati negyed, a NER titkos budapesti óriásfejlesztése fórumtémában:
A beruházó pedig természetesen nem épít ...
M Imre új fórumtémát indított: Zugló Városközpont helyett: kormányzati negyed, a NER titkos budapesti óriásfejlesztése
M Imre írta 1 hete a(z) Április 22: Föld Napja | Ünnepelj velünk fórumtémában:
10 millió Fa kezdeményezés ( a képernyőfotó szerkesztése a ...
M Imre új fórumtémát indított: Április 22: Föld Napja | Ünnepelj velünk
M Imre írta 1 hete a(z) Holokauszt-emléktáblát avattak a Boráros téren fórumtémában:
A volt Weiss Manfréd Művek (Csepel Művek) területén ...
M Imre új fórumtémát indított: Holokauszt-emléktáblát avattak a Boráros téren
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Új hozzászólás