Budapest: Sebességkorlátozás jöhet Budapesten, a belváros nagy részén csak 30 lehetne a maximum (fórum)

Szeretettel köszöntelek a FŐVÁROSUNK BUDAPEST közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1264 fő
  • Képek - 1009 db
  • Videók - 167 db
  • Blogbejegyzések - 381 db
  • Fórumtémák - 162 db
  • Linkek - 970 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
FŐVÁROSUNK BUDAPEST vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a FŐVÁROSUNK BUDAPEST közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1264 fő
  • Képek - 1009 db
  • Videók - 167 db
  • Blogbejegyzések - 381 db
  • Fórumtémák - 162 db
  • Linkek - 970 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
FŐVÁROSUNK BUDAPEST vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a FŐVÁROSUNK BUDAPEST közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1264 fő
  • Képek - 1009 db
  • Videók - 167 db
  • Blogbejegyzések - 381 db
  • Fórumtémák - 162 db
  • Linkek - 970 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
FŐVÁROSUNK BUDAPEST vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a FŐVÁROSUNK BUDAPEST közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1264 fő
  • Képek - 1009 db
  • Videók - 167 db
  • Blogbejegyzések - 381 db
  • Fórumtémák - 162 db
  • Linkek - 970 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
FŐVÁROSUNK BUDAPEST vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Sebességkorlátozás jöhet Budapesten, a belváros nagy részén csak 30 lehetne a maximum

Ezt a témát M Imre indította 1 éve

A BKK a Közlekedésbiztonsági Stratégia szövegét a kerületi önkormányzatokkal történt egyeztetés és szakmai fórumok alapján készítette el. Az elmúlt hetekben megkezdődött már a Stratégia megvitatása releváns civil és szakmai szervezetekkel is. A következő lépés a Stratégia nyilvános vitája, amit követően a végleges javaslatról a Fővárosi Közgyűlés dönthet.

A Közlekedésbiztonsági Stratégia szövegét a BKK weboldalán bárki megtekintheti és véleményezheti.
https://bkk.hu/hirek/2023/02/csokkentsuk-nullara-a-halalos-kozuti-balestek-szamat-budapesten.9302/

Megismernéd a teljes stratégiát?

A Budapesti Közlekedési Központ közlekedésbiztonsági stratégiája:
https://bkk.hu/downloads/16531/

Megosztanád a véleményedet?

Ha szeretnéd megosztani velünk véleményedet a közlekedésbiztonsági stratégiával kapcsolatban, kérjük, küldd el nekünk e-mailben 2023. március 10-ig a bevonas@bkk.hu címre.
https://bkk.hu/magunkrol/strategia/kozlekedesbiztonsagi-strategia/

Hozzászólások eddig: 3

Új hozzászólás

A hozzászólás hossza legfeljebb háromezer karakter lehet

Ez egy válasz üzenetére. mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 1 éve

Vision Zero: a létező és bevált svéd modell segíthet balesetmentessé tenni Budapestet

2030-ig 50 százalékkal, 2050-ig nullára csökkentené a közúti balesetek súlyos sérültjeinek és halálos áldozatainak számát Budapesten Karácsony Gergely. A cél rendkívül ambiciózus ugyan, ám egy svédországi modell már bizonyította, hogy hosszú távon nem lehetetlen vállalkozásról van szó.

Svédországban a ’90-es években állították össze az úgynevezett Vision Zero koncepcióját, amelynek a lényege pont az, amit Karácsony is el szeretne érni: senki ne haljon meg az utakon.

Az 1997-ben a svéd parlament által törvénybe is foglalt stratégia tulajdonképpen teljesen más megközelítést alkalmaz, mint az elődjei. Felismerték, hogy nem az embereket kell tökéletesíteni, hiszen a hibákat egyszerűen lehetetlen elkerülni, ugyanakkor az elfogadhatatlan, hogy ezek az emberi hibák végzetes következményekkel járjanak. Vagyis egy paradigmaváltással az esetleges balesetekért nem az úthasználókat teszik felelősé, hanem

-- a közlekedési rendszer tervezőit,
-- azok kezelőit,
-- az autógyárakat,
-- a törvényhozókat,
-- a hatóságokat
-- és minden érintett résztvevőt.

Az úthasználó felelőssége „csupán” az előírások betartása.

Az elmúlt két és fél évtizedben már többek közt az Amerikai Egyesült Államokban, Kanadában és Indiában is átvett Vision Zero három fő prioritást nevez meg:

-- a sebesség kezelését,
-- a közösségek bevonását
-- és a méltányosság középpontba helyezését.
https://24.hu/belfold/2023/03/04/budapest-halalos-kozlekedesi-balesetek-szama-nulla-vision-zero/

Válasz

M Imre üzente 1 éve

A cél a halálos balesetek számának 0-ra redukálása, vannak azonban kritikák.

Többek közt masszív sebességkorlátozással érné el a Karácsony Gergely vezette fővárosi önkormányzat, hogy ne legyen több halálos autóbaleset Budapesten. Ennek értelmében legfeljebb 30 kilométer per órával lehetne közlekedni a belvárosi utcákban, de még a nagykörúton is 40 lenne a legnagyobb megengedett sebesség - számolt be az RTL Híradó.
https://rtl.hu/hirado/2023/03/04/budapest-kozlekedes-sebessegkorlatozas

A közzétett közlekedésbiztonsági stratégiára az önkormányzat szerint azért van szükség, mert jelenleg mintegy 40-50-en halnak meg a budapesti utakon - vagyis csaknem hetente egy ember -, ami, mint fogalmaztak, megengedhetetlenül magas szám. A Főpolgármesteri Hivatal kabinetvezetője, Balogh Samu a csatornának azt mondta, 2030-ig meg szeretnék felezni, 2050-ig pedig 0-ra szeretnék csökkenteni a halálos autóbalesetek számát a fővárosban.

A kérdés azt követően került előtérbe, hogy február 19-én éjszaka a Harminkettesek terénél egy gyorshajtó ittas sofőr autójával a villamosmegállóba csapódott, az ott várakozó 23 éves nő pedig életét vesztette a gázolás következtében.
https://nepszava.hu/3186936_budapest-sebessegkorlatozas-fovarosi-onkormanyzat

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 1 napja a(z) A pesti alsó rakpart jövője és a Lánchíd fórumtémában:

Pikniket rendeznek a Lánchídon gyereknapkor Szabadtéri ...

M Imre írta 1 napja a(z) Megalakult a Budapesti Klímaügynökség | 2024. április 27. fórumtémában:

Többmilliárdos alap segíti a fővárosi társasházak felújítását...

M Imre írta 1 hete a(z) Rákosrendező egy rohadó kifli a város közepén: mini Dubaj fórumtémában:

A második Budapesti Lakógyűlésen a budapestiek ...

M Imre írta 1 hete a(z) Ma este megérkezik Budapestre a kínai kormányküldöttség (2024. május 8., szerda), fórumtémában:

2006 októberében egy magyar forgatócsoport kereste fel a XIV...

M Imre írta 1 hete a(z) Ma este megérkezik Budapestre a kínai kormányküldöttség (2024. május 8., szerda), fórumtémában:

Durva, de ez megy épp a budai Várban | 2024. május 8. ...

M Imre írta 1 hete a(z) Ma este megérkezik Budapestre a kínai kormányküldöttség (2024. május 8., szerda), fórumtémában:

A tibetiek ügyével szimpatizáló sok szervezet is létrejött ...

Keczánné Macskó Piroska írta 1 hete itt:

Érezd magad jól a klubban!

M Imre írta 2 hete a(z) Rákosrendező egy rohadó kifli a város közepén: mini Dubaj fórumtémában:

-- Úgy adja verseny nélkül arab befektetőknek a 130 hektáros, ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu