Szeretettel köszöntelek a FŐVÁROSUNK BUDAPEST közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
FŐVÁROSUNK BUDAPEST vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a FŐVÁROSUNK BUDAPEST közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
FŐVÁROSUNK BUDAPEST vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a FŐVÁROSUNK BUDAPEST közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
FŐVÁROSUNK BUDAPEST vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a FŐVÁROSUNK BUDAPEST közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
FŐVÁROSUNK BUDAPEST vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Ezt a témát M Imre indította 10 hónapja
Fejlesztené a budapesti Nagykörút Nyugati pályaudvar és a Boráros tér közötti részét a BKK.
https://bkk.hu/hirek/2024/10/milyen-legyen-a-nagykorut-tarsadalmi-egyeztetes-indul-a-korut-megujitasarol.13384/
De hogy miként, hogyan, arról társadalmi egyeztetés indítanak. A projekt legfőbb célja, hogy egy élvezhetőbb, zöldebb és biztonságosabb útvonal jöjjön létre, amely a budapestiek igényeit és elvárásait helyezi előtérbe, nem pedig a városon csak áthaladó autóforgalom kiszolgálását. Ez biztonságos kerékpársávokat, a gyalogosok elsőbbségét biztosító fejlesztéseket, valamint a zöldebb és felújított közterületeket jelent. A projekt részleteit a BKK oldalán lehet megismerni.
https://bkk.hu/fejlesztesek/kiemelt-fejlesztesek/megujul-a-nagykorut/
A Nagykörút fejlesztése kapcsán az egyik legnagyobb lépés, a rendelkezésre álló közterület újraosztása volt, ami a kerékpársávok kijelölésével már 2020-ban megtörtént. Most a meglévő infrastruktúra fejlesztésére kerülhet sor, így
-- az egyes közlekedők rendelkezésére álló tér és kapacitás nem változna a jelenlegi állapotokhoz képest.
A projekt keretén belül rendezhetik a parkolási és rakodási viszonyokat, kényelmesebbé és biztonságosabbá válhat a gyalogos és kerékpáros közlekedés. A fejlesztésnek köszönhetően fizikailag elválasztott, kétoldali, irányhelyes kerékpársávokat hoznak létre, emellett járdaszintre emelik a mellékutcák torkolatát.
A kérdőívet november 31-ig lehet kitölteni itt,
https://bkk.hu/dontsunk-kozosen/tarsadalmi-egyeztetes-a-nagykoruti-bringasztrada-tervezeserol.13381/
de utcafórumokat is tartanak:
-- október 28-án, hétfőn 15:30–17:30 az Oktogonnál;
-- október 30-án, szerdán 15:30–17:30 a Blaha Lujza téren;
-- november 5-én, kedden 15:30–17:30 a Harminckettesek terén;
-- november 7-én, csütörtökön 15:30–17:30 a Corvin-negyednél.
https://telex.hu/belfold/2024/10/25/nagykorut-bkk-tarsadalmi-egyeztetes
___
Kürti Gábor: Biciklisávot a Nagykörútra - kevesebb parkolóhely "riport"
http://autovezetes.network.hu/video/napi_hir/kurti_gabor_biciklisavot_a_nagykorutra__kevesebb_parkolohely_riport
Hozzászólások eddig: 3
M Imre üzente 4 napja
De miért érdemes komolyan venni a Nagykörútra készülő terveket? Mert erre a beavatkozásra kivételesen van pénz. Nem annyi, amennyi kellene, és lehetnek még buktatók, de a főváros tavaly áprilisban benyújtott egy támogatási kérelmet a TOP Plusz program felhívására, és idén január 9-én az Irányító Hatóság megítélt 6 milliárd forintot három bringasztráda létrehozására. Ezek közül a legjelentősebb a Nagykörúton menne végig a Nyugati tértől a Borárosig (a másik kettő a Váci és az Üllői út egy-egy szakaszán).
-- A bringasztráda létrehozása a tökéletes alkalom arra, hogy a körutat faltól falig újragondolják a villamospálya és a megállók kivételével.
Hogy ez mennyibe kerülne, azt előre csak nagyságrendileg lehet meghatározni: körülbelül még egyszer annyit kellene hozzátenni, amennyi a TOP Pluszos pénz. (A TOP Plusz 4,5 milliárdja hivatalosan akkor van meg, ha a támogatási szerződést aláírja a Navracsics Tibor vezette minisztérium, ez állítólag hamarosan megtörténik).
2020-ig jellemzően 2×2 forgalmi sávon zajlott a közlekedés, és mindkét járda mellett parkolósáv futott végig, kivéve a villamosmegállók szűkületeit. A kerékpársávok létrehozása óta azonban a helyzet bonyolultabb és zavarosabb lett. A kerékpársávot jellemzően az útpályából vették el az egyik forgalmi sáv megszüntetésével, de nem mindenhol: van ahol a bringasáv felmegy a járdára, mert nem látszott más megoldás, máshol viszont megmaradt a 2×2 sáv az autóknak, például a József körút egy hosszú szakaszán a belső oldalon és a teljes Ferenc körúton.
A jelenlegi zavaros szituáció a legkevésbé sem illik a Nagykörúthoz, ami rendkívül szabályos és egységes városépítészeti alkotás. Szélessége mindenhol 20 bécsi öl, vagyis 37-38 méter, de a villamos és a járdaszegély mellett végigfutó fasor miatt a felosztása erősen kötött, a rendelkezésre álló mozgástér csak az a kétszer 8-9 méter, amelyen ma az autóforgalom, a kerékpársáv és a parkoló autók osztoznak. Ezt a területet kellene újragondolni úgy, hogy funkcionálisan világos, egyöntetű és rendezett legyen. De nemcsak erről van szó. A kortárs urbanisztikában jellemző, hogy az ilyen közlekedésfejlesztési projektek lehetőséget kínálnak olyan forgalomcsillapítási, közterülethumanizálási lépésekre, amelyeket máskülönben sokkal nehezebb vagy lehetetlen lenne elfogadtatni. Azt is mondhatnánk:
-- legalább olyan fontos, amit a bringasztráda farvizén el lehet érni, mint maga a bringasztráda.
(Elmondható, hogy) ... egységesen 2×1 sávos kialakítást javasol a BKK, vagyis a 2020-ban felfestéssel létrehozott helyzetet rögzítenék és a József körút belső oldalára is kiterjesztenék.
https://www.valaszonline.hu/2025/08/29/fovaros-nagykorut-tervek-bkk-atepites-bringasztrada/
http://autovezetes.network.hu/kepek/z__kozlemenyek_sajtoanyagok/nagykorut_mintakeresztmetszet_unios_tamogatas
M Imre üzente 4 napja
Nagykörút mintakeresztmetszet (uniós támogatás)
Megvalósulhat a Nagykörút átépítése, mivel a főváros jelentős uniós támogatást nyert el bringasztráda létrehozására a covid idején ideiglenes felfestéssel kialakított kerékpárút helyett. Ennél azonban sokkal több várható: rendezett közterületek, új funkcionális kialakítás, helyreállított járdák és fasorok. Megmutatjuk a BKK által elkészített előzetes terveket, amelyek forgalomcsillapítást is tartalmaznak és lehetővé tennék, hogy a körút újra Budapest reprezentatív nagyvárosi útvonalává váljon.
Elkészült a BKK a Nagykörút faltól falig történő megújításának előzetes terveivel. Pontosabban egy „diszpozíciós vizsgálatok” elnevezésű dokumentummal, amely a hazai gyakorlatban egyelőre szokatlan műfaj: mielőtt a BKK közbeszerzésen kiválasztaná azt a tervezőt, aki majd a részletes műszaki terveket elkészíti, alaposan felmérték a Nagykörút jelenlegi helyzetét, problémáit, és világossá tették, hogy a későbbi tervezőtől milyen kérdésekre várnak válaszokat.
Ezt a dokumentumot a következő hetekben még rengeteg szereplővel egyeztetik, például a fővárosi cégekkel, az érintett kerületekkel, szóval nincs minden elemében kőbe vésve, mégis olyan alapvetést jelent, amelyből kiderül, milyen lesz néhány év múlva – ha minden jól alakul – Budapest egyik legfontosabb nagyvárosi útvonala. Valójában az lenne a jó, ha minden nagyobb közberuházás előtt készülne hasonló vizsgálat, mivel ezzel egyrészt előre lehet dolgozni, másrészt sokkal jobb, ha már a tervező kiválasztása előtt megfogalmazódik egy világos jövőkép, ami sorvezetőként szolgál.
Ebben a cikkben tehát arról lesz szó, hogyan képzeli el a BKK a Nagykörút átépítését, de valószínűleg sokan már ezen a ponton legyintenek: úgyse lesz a dologból semmi, az ilyen tervek az asztalfióknak készülnek, a körúton meg évtizedekre maradnak az autósok elé kiugró pollerek (forgalomterelő oszlopok), a járdára felkacskaringózó kerékpárút, a bezárt WC-k meg az összes olyan válságjelenség, amiért azt mondhatjuk, hogy a Nagykörút egykori fényére ma leginkább a homlokzatok elpiszkolódott stukkódíszei emlékeztetnek (már ha éppen nem takarja őket reklámháló). [...]
M Imre üzente 10 hónapja
A kérdőívet november 31-ig lehet kitölteni itt:
https://bkk.hu/dontsunk-kozosen/tarsadalmi-egyeztetes-a-nagykoruti-bringasztrada-tervezeserol.13381/
M Imre írta 4 napja a(z) Milyen legyen a Nagykörút? November végéig szavazhat | 2024. október 25. fórumtémában:
De miért érdemes komolyan venni a Nagykörútra készülő ...
M Imre írta 4 napja a(z) Milyen legyen a Nagykörút? November végéig szavazhat | 2024. október 25. fórumtémában:
Nagykörút mintakeresztmetszet (uniós támogatás) ...
M Imre írta 1 hete a(z) A Szabadság-híd télen képhez:
CMC - LIVE 1989. | Petőfi Csarnok (remastered VHS ...
M Imre új fórumtémát indított: Keleti pályaudvar lezárása: 2025. augusztus 25. és szeptember 20. között
Keczánné Macskó Piroska mostantól Tag
M Imre írta 2 hete a(z) Társadalmi egyeztetés a 73-as trolibusz kőbányai meghosszabbításáról fórumtémában:
Mit figyelünk és vizsgálunk a tesztüzem alatt? -- Az utasok ...
M Imre új fórumtémát indított: Társadalmi egyeztetés a 73-as trolibusz kőbányai meghosszabbításáról
M Imre írta 2 hete a(z) Társadalmi egyeztetés a Mobi-pontok használatáról – Mondd el, mit gondolsz! fórumtémában:
A tervek szerint a következő időszakban a főváros és a ...
M Imre új fórumtémát indított: Társadalmi egyeztetés a Mobi-pontok használatáról – Mondd el, mit gondolsz!
M Imre írta 2 hete a(z) Társadalmi egyeztetés a BKK gyalogos és akadálymentes stratégiájáról fórumtémában:
Offline változat is elérhető Amennyiben hagyományos ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Új hozzászólás