Budapest: Milyen legyen a Nagykörút? November végéig szavazhat | 2024. október 25. (fórum)

Szeretettel köszöntelek a FŐVÁROSUNK BUDAPEST közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1268 fő
  • Képek - 1009 db
  • Videók - 168 db
  • Blogbejegyzések - 382 db
  • Fórumtémák - 189 db
  • Linkek - 971 db

Üdvözlettel,

FŐVÁROSUNK BUDAPEST vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a FŐVÁROSUNK BUDAPEST közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1268 fő
  • Képek - 1009 db
  • Videók - 168 db
  • Blogbejegyzések - 382 db
  • Fórumtémák - 189 db
  • Linkek - 971 db

Üdvözlettel,

FŐVÁROSUNK BUDAPEST vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a FŐVÁROSUNK BUDAPEST közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1268 fő
  • Képek - 1009 db
  • Videók - 168 db
  • Blogbejegyzések - 382 db
  • Fórumtémák - 189 db
  • Linkek - 971 db

Üdvözlettel,

FŐVÁROSUNK BUDAPEST vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a FŐVÁROSUNK BUDAPEST közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1268 fő
  • Képek - 1009 db
  • Videók - 168 db
  • Blogbejegyzések - 382 db
  • Fórumtémák - 189 db
  • Linkek - 971 db

Üdvözlettel,

FŐVÁROSUNK BUDAPEST vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Milyen legyen a Nagykörút? November végéig szavazhat | 2024. október 25.

Ezt a témát M Imre indította 10 hónapja

Fejlesztené a budapesti Nagykörút Nyugati pályaudvar és a Boráros tér közötti részét a BKK.
https://bkk.hu/hirek/2024/10/milyen-legyen-a-nagykorut-tarsadalmi-egyeztetes-indul-a-korut-megujitasarol.13384/

De hogy miként, hogyan, arról társadalmi egyeztetés indítanak. A projekt legfőbb célja, hogy egy élvezhetőbb, zöldebb és biztonságosabb útvonal jöjjön létre, amely a budapestiek igényeit és elvárásait helyezi előtérbe, nem pedig a városon csak áthaladó autóforgalom kiszolgálását. Ez biztonságos kerékpársávokat, a gyalogosok elsőbbségét biztosító fejlesztéseket, valamint a zöldebb és felújított közterületeket jelent. A projekt részleteit a BKK oldalán lehet megismerni.
https://bkk.hu/fejlesztesek/kiemelt-fejlesztesek/megujul-a-nagykorut/

A Nagykörút fejlesztése kapcsán az egyik legnagyobb lépés, a rendelkezésre álló közterület újraosztása volt, ami a kerékpársávok kijelölésével már 2020-ban megtörtént. Most a meglévő infrastruktúra fejlesztésére kerülhet sor, így

-- az egyes közlekedők rendelkezésére álló tér és kapacitás nem változna a jelenlegi állapotokhoz képest.

A projekt keretén belül rendezhetik a parkolási és rakodási viszonyokat, kényelmesebbé és biztonságosabbá válhat a gyalogos és kerékpáros közlekedés. A fejlesztésnek köszönhetően fizikailag elválasztott, kétoldali, irányhelyes kerékpársávokat hoznak létre, emellett járdaszintre emelik a mellékutcák torkolatát.

A kérdőívet november 31-ig lehet kitölteni itt,
https://bkk.hu/dontsunk-kozosen/tarsadalmi-egyeztetes-a-nagykoruti-bringasztrada-tervezeserol.13381/
de utcafórumokat is tartanak:

-- október 28-án, hétfőn 15:30–17:30 az Oktogonnál;

-- október 30-án, szerdán 15:30–17:30 a Blaha Lujza téren;

-- november 5-én, kedden 15:30–17:30 a Harminckettesek terén;

-- november 7-én, csütörtökön 15:30–17:30 a Corvin-negyednél.

https://telex.hu/belfold/2024/10/25/nagykorut-bkk-tarsadalmi-egyeztetes
___

Kürti Gábor: Biciklisávot a Nagykörútra - kevesebb parkolóhely "riport"
http://autovezetes.network.hu/video/napi_hir/kurti_gabor_biciklisavot_a_nagykorutra__kevesebb_parkolohely_riport

Hozzászólások eddig: 3

Új hozzászólás

A hozzászólás hossza legfeljebb háromezer karakter lehet

Ez egy válasz üzenetére. mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 4 napja

De miért érdemes komolyan venni a Nagykörútra készülő terveket? Mert erre a beavatkozásra kivételesen van pénz. Nem annyi, amennyi kellene, és lehetnek még buktatók, de a főváros tavaly áprilisban benyújtott egy támogatási kérelmet a TOP Plusz program felhívására, és idén január 9-én az Irányító Hatóság megítélt 6 milliárd forintot három bringasztráda létrehozására. Ezek közül a legjelentősebb a Nagykörúton menne végig a Nyugati tértől a Borárosig (a másik kettő a Váci és az Üllői út egy-egy szakaszán).

-- A bringasztráda létrehozása a tökéletes alkalom arra, hogy a körutat faltól falig újragondolják a villamospálya és a megállók kivételével.

Hogy ez mennyibe kerülne, azt előre csak nagyságrendileg lehet meghatározni: körülbelül még egyszer annyit kellene hozzátenni, amennyi a TOP Pluszos pénz. (A TOP Plusz 4,5 milliárdja hivatalosan akkor van meg, ha a támogatási szerződést aláírja a Navracsics Tibor vezette minisztérium, ez állítólag hamarosan megtörténik).

2020-ig jellemzően 2×2 forgalmi sávon zajlott a közlekedés, és mindkét járda mellett parkolósáv futott végig, kivéve a villamosmegállók szűkületeit. A kerékpársávok létrehozása óta azonban a helyzet bonyolultabb és zavarosabb lett. A kerékpársávot jellemzően az útpályából vették el az egyik forgalmi sáv megszüntetésével, de nem mindenhol: van ahol a bringasáv felmegy a járdára, mert nem látszott más megoldás, máshol viszont megmaradt a 2×2 sáv az autóknak, például a József körút egy hosszú szakaszán a belső oldalon és a teljes Ferenc körúton.

A jelenlegi zavaros szituáció a legkevésbé sem illik a Nagykörúthoz, ami rendkívül szabályos és egységes városépítészeti alkotás. Szélessége mindenhol 20 bécsi öl, vagyis 37-38 méter, de a villamos és a járdaszegély mellett végigfutó fasor miatt a felosztása erősen kötött, a rendelkezésre álló mozgástér csak az a kétszer 8-9 méter, amelyen ma az autóforgalom, a kerékpársáv és a parkoló autók osztoznak. Ezt a területet kellene újragondolni úgy, hogy funkcionálisan világos, egyöntetű és rendezett legyen. De nemcsak erről van szó. A kortárs urbanisztikában jellemző, hogy az ilyen közlekedésfejlesztési projektek lehetőséget kínálnak olyan forgalomcsillapítási, közterülethumanizálási lépésekre, amelyeket máskülönben sokkal nehezebb vagy lehetetlen lenne elfogadtatni. Azt is mondhatnánk:

-- legalább olyan fontos, amit a bringasztráda farvizén el lehet érni, mint maga a bringasztráda.

(Elmondható, hogy) ... egységesen 2×1 sávos kialakítást javasol a BKK, vagyis a 2020-ban felfestéssel létrehozott helyzetet rögzítenék és a József körút belső oldalára is kiterjesztenék.

https://www.valaszonline.hu/2025/08/29/fovaros-nagykorut-tervek-bkk-atepites-bringasztrada/

http://autovezetes.network.hu/kepek/z__kozlemenyek_sajtoanyagok/nagykorut_mintakeresztmetszet_unios_tamogatas

Válasz

M Imre üzente 4 napja

Nagykörút mintakeresztmetszet (uniós támogatás)

Megvalósulhat a Nagykörút átépítése, mivel a főváros jelentős uniós támogatást nyert el bringasztráda létrehozására a covid idején ideiglenes felfestéssel kialakított kerékpárút helyett. Ennél azonban sokkal több várható: rendezett közterületek, új funkcionális kialakítás, helyreállított járdák és fasorok. Megmutatjuk a BKK által elkészített előzetes terveket, amelyek forgalomcsillapítást is tartalmaznak és lehetővé tennék, hogy a körút újra Budapest reprezentatív nagyvárosi útvonalává váljon.

Elkészült a BKK a Nagykörút faltól falig történő megújításának előzetes terveivel. Pontosabban egy „diszpozíciós vizsgálatok” elnevezésű dokumentummal, amely a hazai gyakorlatban egyelőre szokatlan műfaj: mielőtt a BKK közbeszerzésen kiválasztaná azt a tervezőt, aki majd a részletes műszaki terveket elkészíti, alaposan felmérték a Nagykörút jelenlegi helyzetét, problémáit, és világossá tették, hogy a későbbi tervezőtől milyen kérdésekre várnak válaszokat.

Ezt a dokumentumot a következő hetekben még rengeteg szereplővel egyeztetik, például a fővárosi cégekkel, az érintett kerületekkel, szóval nincs minden elemében kőbe vésve, mégis olyan alapvetést jelent, amelyből kiderül, milyen lesz néhány év múlva – ha minden jól alakul – Budapest egyik legfontosabb nagyvárosi útvonala. Valójában az lenne a jó, ha minden nagyobb közberuházás előtt készülne hasonló vizsgálat, mivel ezzel egyrészt előre lehet dolgozni, másrészt sokkal jobb, ha már a tervező kiválasztása előtt megfogalmazódik egy világos jövőkép, ami sorvezetőként szolgál.

Ebben a cikkben tehát arról lesz szó, hogyan képzeli el a BKK a Nagykörút átépítését, de valószínűleg sokan már ezen a ponton legyintenek: úgyse lesz a dologból semmi, az ilyen tervek az asztalfióknak készülnek, a körúton meg évtizedekre maradnak az autósok elé kiugró pollerek (forgalomterelő oszlopok), a járdára felkacskaringózó kerékpárút, a bezárt WC-k meg az összes olyan válságjelenség, amiért azt mondhatjuk, hogy a Nagykörút egykori fényére ma leginkább a homlokzatok elpiszkolódott stukkódíszei emlékeztetnek (már ha éppen nem takarja őket reklámháló). [...]

177825_17ce4e1eba34_s

aaa.jpg

Válasz

M Imre üzente 10 hónapja

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 4 napja a(z) Milyen legyen a Nagykörút? November végéig szavazhat | 2024. október 25. fórumtémában:

De miért érdemes komolyan venni a Nagykörútra készülő ...

M Imre írta 4 napja a(z) Milyen legyen a Nagykörút? November végéig szavazhat | 2024. október 25. fórumtémában:

Nagykörút mintakeresztmetszet (uniós támogatás) ...

M Imre írta 1 hete a(z) A Szabadság-híd télen képhez:

A_szabadsaghid_telen_541963_54853_s

CMC - LIVE 1989. | Petőfi Csarnok (remastered VHS ...

M Imre írta 2 hete a(z) Társadalmi egyeztetés a 73-as trolibusz kőbányai meghosszabbításáról fórumtémában:

Mit figyelünk és vizsgálunk a tesztüzem alatt? -- Az utasok ...

M Imre írta 2 hete a(z) Társadalmi egyeztetés a Mobi-pontok használatáról – Mondd el, mit gondolsz! fórumtémában:

A tervek szerint a következő időszakban a főváros és a ...

M Imre írta 2 hete a(z) Társadalmi egyeztetés a BKK gyalogos és akadálymentes stratégiájáról fórumtémában:

Offline változat is elérhető Amennyiben hagyományos ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu