Budapest: Keleti pályaudvar lezárása: 2025. augusztus 25. és szeptember 20. között (fórum)

Szeretettel köszöntelek a FŐVÁROSUNK BUDAPEST közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1268 fő
  • Képek - 1009 db
  • Videók - 168 db
  • Blogbejegyzések - 382 db
  • Fórumtémák - 192 db
  • Linkek - 971 db

Üdvözlettel,

FŐVÁROSUNK BUDAPEST vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a FŐVÁROSUNK BUDAPEST közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1268 fő
  • Képek - 1009 db
  • Videók - 168 db
  • Blogbejegyzések - 382 db
  • Fórumtémák - 192 db
  • Linkek - 971 db

Üdvözlettel,

FŐVÁROSUNK BUDAPEST vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a FŐVÁROSUNK BUDAPEST közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1268 fő
  • Képek - 1009 db
  • Videók - 168 db
  • Blogbejegyzések - 382 db
  • Fórumtémák - 192 db
  • Linkek - 971 db

Üdvözlettel,

FŐVÁROSUNK BUDAPEST vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a FŐVÁROSUNK BUDAPEST közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1268 fő
  • Képek - 1009 db
  • Videók - 168 db
  • Blogbejegyzések - 382 db
  • Fórumtémák - 192 db
  • Linkek - 971 db

Üdvözlettel,

FŐVÁROSUNK BUDAPEST vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Keleti pályaudvar lezárása: 2025. augusztus 25. és szeptember 20. között

Ezt a témát M Imre indította 3 hónapja

A pályaudvar ebben az időszakban felújítás és karbantartás miatt egyáltalán nem indít és nem fogad vonatokat, a MÁV járatai másik fővárosi állomásokra érkeznek és indulnak. Ebben az időszakban számos fővárosi járaton a vonatokra érvényes jegyekkel, bérletekkel is lehet utazni. A BKK kiemelt figyelmet fordít arra, hogy az egyhónapos vasúti vágányzár ideje alatt az utasok továbbra is gyorsan, kényelmesen és biztonságosan eljussanak úti céljukhoz.

Egy hónapon át tartó felújítási és karbantartási munkák kezdődnek a Keleti pályaudvaron, ezért augusztus 25-től, hétfőtől szeptember 21-ig a MÁV járatai másik állomásra érkeznek, illetve onnan indulnak. Ezek közül a legfontosabbak a Nyugati pályaudvar, Kelenföld, Kőbánya felső, illetve Kőbánya-Kispest vasútállomások. A BKK és a MÁV-csoport átfogó intézkedésekkel segíti a közlekedőket a lezárás ideje alatt.

A BKK célja, hogy a Keleti pályaudvar augusztus 25. és szeptember 20. közötti ideiglenes kizárása alatt is biztosítsa a fővárosi közlekedés zavartalanságát és segítse a vonattal a fővárosba érkezők utazását. A 37E vonatpótló expresszvillamos bevezetése, a járatsűrítések, valamint a vasúti jegyek elfogadása mind azt szolgálják, hogy az ügyfelek minél gyorsabban és kényelmesebben eljussanak úti céljukhoz.

https://bkk.hu/hirek/2025/08/expresszvillamossal-es-jaratsuritesekkel-segiti-a-bkk-a-kozlekedoket-a-keleti-palyaudvar-lezarasa-idejen.15164/

A BKK arra kéri az utasokat, hogy utazás előtt tájékozódjanak a BudapestGO alkalmazásban, valamint a MÁV-csoport oldalán.

https://bkk.hu/jegyek-es-berletek/budapestgo/

https://www.mavcsoport.hu/keleti

http://autovezetes.network.hu/kepek/nevessunk/keleti_palyaudvar_budapestkeleti__ha_jon_az_apokalipszis

Hozzászólások eddig: 3

Új hozzászólás

A hozzászólás hossza legfeljebb háromezer karakter lehet

Ez egy válasz üzenetére. mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 2 hónapja

Ennek az egészen elképesztő botránynak van még néhány fontos aspektusa:

1) A felújítás kezdetekor még nem Lázár volt a miniszter, de az átadáskor és a balesetkor már igen. Ráadásul a jelentés -és a józan ész- szerint közvetlen okozati összefüggés van a minisztérium döntése és a baleset között. Minden demokratikus országban elhúzna a miniszter.

2) Az elalvó mozdonyvezetőre letöltendő börtönt kért az ügyészség. Lázár meg röhögve vadászgat továbbra is Batidán

3) Vicces mellékszál, hogy ugyan a független sajtó nem, de az Origo tudósított a vizsgálat lezárásáról. Csak éppen egyszerűen elfelejtett írni arról, hogy működő (létező) biztonsági berendezés esetén nem lett volna baleset.

4) A biharkeresztesi vonalon ugyanazokat a típusú jelfeladókat spórolták ki, mint amelyikről tegnap írtam: ott a miskolci vonalon nem működik évek óta több jelző jelfeladója. Az egyiknél emiatt (is) nem tudott megállni egy KISS motorvonat, de ott szerencsére nem lett baleset. Nos , tegnap reagált a MÁV a posztomra egy egészen vicceset (vagy inkább szomorút). Úgy "cáfolt", hogy mindent megerősített, idézem: "a berendezés működik, de zavarérzékeny. A probléma pontszerű, nem a vonal egészét érinti. A jelfeladás az adott szakasz egy-egy pontján valóban nem azzal a megbízhatósággal működik, ahogy azt a MÁV-csoport megrendelte és elvárja"...

Úgy látszik a biharkeresztesi vonalon úgy működik a biztonsági rendszer, ahogyan a minisztérium és a MÁV elvárja: SEHOGY

https://www.facebook.com/photo/?fbid=1348023160019308

Ha nem hiszi a fent leírtakat (tényleg hihetetlen), akkor itt elolvashatja a teljes jelentést:

http://www.kbsz.hu/j25/dokumentumok/2023-1152-5_zj_alairt.pdf

Válasz

M Imre üzente 2 hónapja

A pár hete lezárult vizsgálat HIVATALOS ZÁRÓJELENTÉSE SZERINT a sápi VONATSZERENCSÉTLENSÉG MEGELŐZHETŐ LETT VOLNA, HA A FRISSEN FELÚJÍTOTT VONALON NEM SPÓROLJÁK KI A BIZTONSÁGI BERENDEZÉSEK EGYIK ALAPVETŐ RÉSZÉT. Ha ettől nem kellene lemondania egy közlekedési miniszter, akkor mitől??

Sápon 2023-ban egy magánvasút mozdonyvezetője elaludt és emiatt fékezés nélkül meghaladta a tilos jelzőt és hatvannal nekiütközött egy álló személyvonatnak. A vétlen mozdonyvezető életveszélyes sérülést szenvedett, egy órába telt, amíg a roncsokból ki tudták őt szabadítani.

CSAKHOGY a most lezárt jelentés viszont KÉT OKOT említ meg

1) a mozdonyvezető kimerült volt és elaludt

2) bár a Püspökladány-Biharkeresztes vonal felújítását két hónappal a baleset előtt adták át ötven milliárdért (Lőrincék építették, kik mások), AZ EGYIK ALAPVETŐ BIZTONSÁGI BERENDEZÉST NEM SZERELTÉK FEL A FRISSEN FELÚJÍTOTT VONALON!

Ennek az ún "vonatbefolyásoló rendszernek" az a lényege, hogy ha valami miatt a mozdonyvezető meghaladja a tilos jelzést (figyelmetlenség, elalvás, rosszullét), akkor a rendszer vészfékezéssel megállítja a vonatot. Ehhez persze kell a jelző mellett egy egyszerű jeladó, amit minden magyar mozdony érzékelni tud és így szükség esetén magától megáll.

Nos, a baleset idején ez nem működött, és azóta sem működik: a MINISZTÉRIUM UGYANIS EGYSZERŰEN NEM RENDELTE MEG ERRE A VONALRA EZT AZ EGYSZERŰ RENDSZERT. A villamosításkor és a vágányok felújításakor először még a régi biztosító berendezéseket (jelzőket) sem akarták kicserélni. Ezt végül megrendelték, de az úgynevezett vonatbefolyásoló rendszert (EVM-120) már nem, mert spóroltak. A biztonságon.

A vizsgálati jegyzőkönyv azonban PONTOSAN KISZÁMOLTA, HOGY HA LETT VOLNA ILYEN EGYSZERŰ BIZTONSÁGI RENDSZER, AZ IDŐBEN MEGÁLLÍTOTTA VOLNA A VONATOT.

A jelentés készítői értetlenül állnak a dolog előtt és azt is leírják, hogy SEMMILYEN KOCKÁZATELEMZÉS, SZÁMÍTÁS NEM KÉSZÜLT, AMI EZT A MEGMAGYARÁZHATATLAN SPÓROLÁST INDOKOLTA VOLNA. Egyetlen utalás volt a dokumentumok között, miszerint a pálya majd később megkapja az EVM-120 rendszernél korszerűbb,egységes európai vonatbefolyásoló rendszert (ETCS). Csakhogy a VIZSGÁLÓK SZERINT EZ MAJD 2050 KÖRÜLRE VÁRHATÓ, JELENLEG TERVBEN SINCS (ráadásul ez az az új rendszer, amit az egyik legnagyobb vasúti panamaként még alig-alig tudtak beindítani Lőrinc cégei más vonalakon- de a százmilliárdok már eltűntek)
[...]

Válasz

M Imre üzente 2 hónapja

Mégis újraindult a forgalom a Keletiben | 2025. szeptember 21.

Vasárnap hajnalra elkészült a Keleti Pályaudvar felújítása, azonban a forgalom nem tudott elindulni a biztosítóberendezés hibája miatt.

https://444.hu/2025/09/21/azt-mondtak-hogy-vasarnap-kinyit-a-keleti-aztan-megsem-nyitott-ki

Hegyi Zsolt, a MÁV vezérigazgatója vasárnap délután a Facebookon bejelentette, újraindult a forgalom.

Hegyi azt írta, miután újból áram alá helyezték az épületet, egyes váltók működésén állítani kellett.

Ezzel mostanra végeztek, így a pályaudvar újra fogad és indít vonatokat. Az első vonat már be is futott, 12:15-kor pedig elindult onnan az első vonat, egy Szolnokra tartó Z60-as.

https://444.hu/2025/09/21/megis-ujraindult-a-forgalom-a-keletiben

Kelleti magát a Keleti? A Z60-as elindult.. de vajon megérkezett?

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 2 napja a(z) LIFE Biodiverz Város fórumtémában:

Miről szól ez a projekt? Biodiverz város? Furcsa szókapcsolat. ...

M Imre új fórumtémát indított: LIFE Biodiverz Város

M Imre írta 6 napja a(z) Közérdekű fórumtémában:

... ... nem attól lesz jobb a budapesti fejpályaudvarok ...

M Imre írta 6 napja a(z) Közérdekű fórumtémában:

Budapest díszpolgára lett Sebestyén Márta, Tarr Béla és ...

M Imre írta 2 hete a(z) Üzenőfal fórumtémában:

A Have I been pwned? oldal segítségével megnézhetjük, ...

M Imre írta 4 hete a(z) Hogyan működtethető az életem? Mi a Meditáció Kulcsa? blogbejegyzéshez:

Hogyan maradhatunk normálisak? – Mácsai Pál ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu