Szeretettel köszöntelek a FŐVÁROSUNK BUDAPEST közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
FŐVÁROSUNK BUDAPEST vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a FŐVÁROSUNK BUDAPEST közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
FŐVÁROSUNK BUDAPEST vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a FŐVÁROSUNK BUDAPEST közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
FŐVÁROSUNK BUDAPEST vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a FŐVÁROSUNK BUDAPEST közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
FŐVÁROSUNK BUDAPEST vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Ezt a témát M Imre indította 2 éve
Erre a nyomvonalra próbálnak uniós forrást keresnek, maradhatnak a fák a Rómain.
Minden érv amellett szól, hogy a Királyok útja-Nánási út, vagyis a jelenlegi fő védekezési vonal legyen az árvízi védekezés fő helyszíne a Római-parton, mert ezzel meg tudjuk védeni a terület természeti értékeit, és ez a biztonságosabb védekezési mód is – jelentette be Karácsony Gergely főpolgármester szerdán Budapesten.
A főpolgármester emlékeztetett: a Római-part és a Csillaghegyi-öblözet árvízvédelméről évek óta tartott a vita, az új városvezetés azonban hosszú társadalmi egyeztetéssel megvizsgálta a különböző műszaki opciókat, amelyek alapján az a megalapozott javaslat született, hogy a műszakilag biztonságosabb, a természeti értékeket megőrző és nagyobb társadalmi támogatottsággal rendelkező nyomvonalat válasszák a Csillaghegyi-öblözet árvízvédelmének tervezésekor.
Azt mondta,
-- a főváros és a III. kerület egyértelmű szándéka, hogy a Királyok útja-Nánási út nyomvonalon valósítsák meg a védekezést.
Közlése szerint a gátat az Európai Unió támogatásával kívánják megvalósítani.
Karácsony a Facebookra ezzel kapcsolatban úgy fogalmazott, hogy a főváros ezzel a nyomvonallal számolva fejezi be a részletes tervezést és egyeztetéseket folytatunk annak érdekében, hogy a beruházás Európai Uniós forrásból megvalósulhasson.
https://magyarnarancs.hu/lokal/karacsony-a-romairol-a-fovaros-a-nanasi-utra-tervezi-a-gatat-256709
Hozzászólások eddig: 4
M Imre üzente 5 hónapja
Római-part: elúszni látszik az uniós pénz, az Orbán-kormány inkább vidéki projektekre költené az árvízvédelemre szánt milliárdokat | 2025.04.25.
Lázár János tárcája mintha segédkezne ehhez.
Hétfőn lejár az utolsó utáni határidő az észak-pesti és a csillaghegyi öblözet árvízvédelmi létesítményének megépítéséhez elnyerhető uniós forrásokra kiírt pályázatokon. A Római-parti gát ügyét évtizedek óta göngyölgeti maga előtt a a fővárosi önkormányzat. Az előző uniós pénzügyi ciklusban az észak-pesti szakasz védelmére 3,8 milliárd forintot, míg a Csillaghegyi-öblözet árvízvédelmét célzó projektre 5,8 milliárd forintot kapott a főváros. Ebből utóbbi esetében megvalósult a pünkösdfürdői és az Aranyhegyi-patak védműve, elkészült a Római-parti szakasz megvalósíthatósági tanulmánya és lezajlott egy közösségi tervezés is. A part helyett a Nánási-Királyok útja vonalában felépülő gát terve megkapta a vízjogi létesítési engedélyt. (Ezt azonban a part menti nyomvonalért lobbizók megtámadták a bíróságon, a per még nem zárult le.)
Az uniós források szétosztását menedzselő Irányító Hatóság a kérelem elbírálásához, szoros határidővel további dokumentumokat kért kiegészítésként. Ezek közé tartozik az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) és a főváros közötti konzorciumi szerződés. A tárcát vezető Lázár János által szorgalmazott beruházási törvény értelmében ugyanis minden állami közreműködéssel, illetve uniós forrásból megvalósuló projektbe konzorciumi partnerként be kell vonni a minisztériumot, akkor is – mint jelent esetben –, ha egyetlen fillért sem ad a beruházáshoz. Mindkét árvízvédelmi projekt megvalósítását 100 százalékban támogatja az Európai Unió.
https://nepszava.hu/3277245_romai-part-arvizvedelem-orban-kormany-videki-projektek-milliardok
http://autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/civil-javaslat-a-romai-part-arvizvedelmere
M Imre üzente 2 éve
URL javítva itt:
http://autovezetes.network.hu/video/fenntarthato_fejlodes_kozlekedes_kornyezet_/romaipart_gat_avagy_vedmu_megvalositas_2023
-- Római-part: gát, avagy védmű megvalósítás (2023.)
M Imre üzente 2 éve
Pityu, a főpolgármester egy szép, derűs nyári reggelen bement a munkahelyére, és megszavaztatott egy előterjesztést a római-parti gát nyomvonaláról, így nemsokára kezdődhet(ett volna) a gátépítés. ...
http://autovezetes.network.hu/video/fenntarthato_fejlodes_kozlekedes_kornyezet_/a_fakat_kell_megmenteni_vagy_azt_aki_a_hullamterben_epitkezett_a_romaiparton
(Akkoriban... valami oknál fogva gombamód megszaporodtak a lakóparkok a Római-parton, s bár már akkor is lehetett tudni, hogy ha jön a víz, akkor ezek a házak itt mind eláznak, hiszen árvízi területen épültek, de valahogy senki nem firtatta, hogy vajon hogy a fészkes fenébe lehetett ide építési engedélyt kiadni.
Jöttek is hát a szép fiatal párok az irtózatos árú lakásokba, napbarnítottak, egészségesek, két kondiedzés közt lesétálnak a parti sörözőkhöz, mert az mostanában olyan divatos, van pénzük, van hangjuk,...)
M Imre üzente 2 éve
Civil javaslat a Római-part árvízvédelmére
http://autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/civil-javaslat-a-romai-part-arvizvedelmere
___
Kié legyen a budapesti folyópart? - Schneller István: Az soha nem lesz, hogy belelógatjuk a lábunk a vízbe (7 éve)
http://autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/kie-legyen-a-budapesti-folyopart-schneller-istvan-az-soha-nem-lesz-hogy-belelogatjuk-a-labunk-a-vizbe
___
Petíció: Védjük meg a Római-partot! (10 éve)
http://autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/peticio-vedjuk-meg-a-romai-partot
___
Főváros: egy levél - egy válasz (11 éve)
http://autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/fovaros-egy-level-egy-valasz
M Imre írta 6 napja a(z) Reklám közterületen, és hasonló helyeken fórumtémában:
Soproni Tamás polgármester egyeztetést kezdeményez a ...
M Imre új fórumtémát indított: Reklám közterületen, és hasonló helyeken
M Imre írta 6 napja a(z) A Flórián téri felüljáró felújítása fórumtémában:
Jelentős mérföldkőhöz érkezett a Flórián tér déli hídjának ...
M Imre írta 1 hete a(z) Gyérítik a vaddisznókat a Hegyvidéken: „Lehet, ez a legjobb, de ne nevezzük humánus megoldásnak” fórumtémában:
http://utitars.network. ...
M Imre írta 1 hete a(z) Gyérítik a vaddisznókat a Hegyvidéken: „Lehet, ez a legjobb, de ne nevezzük humánus megoldásnak” fórumtémában:
Tanácsok vaddisznóval való találkozáskor: a videó...
M Imre új fórumtémát indított: Gyérítik a vaddisznókat a Hegyvidéken: „Lehet, ez a legjobb, de ne nevezzük humánus megoldásnak”
M Imre írta 1 hete a(z) A pesti alsó rakpart jövője és a Lánchíd fórumtémában:
Budapest Városháza: Október 10. és 12. között ismét...
M Imre írta 4 hete a(z) A Népliget jövőképe (2021) fórumtémában:
Miért nem fejlődik a Népliget? A Közgyűlésben a Fidesz-...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Új hozzászólás