Szeretettel köszöntelek a FŐVÁROSUNK BUDAPEST közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
FŐVÁROSUNK BUDAPEST vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a FŐVÁROSUNK BUDAPEST közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
FŐVÁROSUNK BUDAPEST vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a FŐVÁROSUNK BUDAPEST közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
FŐVÁROSUNK BUDAPEST vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a FŐVÁROSUNK BUDAPEST közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
FŐVÁROSUNK BUDAPEST vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Ezt a témát M Imre indította 2 éve
A világ leghosszabb villamosai érkeztek Budapestre
A 35 rövidebb (34 méteres) jármű 200 fő szállítására alkalmas és 46 ülőhellyel rendelkezik, míg a 12 hosszabb (56 méteres) villamos 345 főt tud egyszerre befogadni, és 81 ülőhelyet biztosít. A 9 részből álló jármű ráadásul egy igazi rekorder, hiszen 56 méterével jelenleg a világ leghosszabb villamosának számít.
A 47 CAF mindegyike alacsonypadlós kialakítású és egyterű, ezért a mozgásukban korlátozottak, az idősek és a babakocsival közlekedők is akadálymentesen és kényelmesen használhatják. Az utasterekben nincsenek dobogón elhelyezett, nehezen megközelíthető ülések. A biztonságról és az utastájékoztatásról fedélzeti kamera és FUTÁR kijelző gondoskodik. Az új járművek fokozottan környezetkímélők, ugyanis energia-visszatápláló technológiájuknak köszönhetően az elektromos áramot is takarékosan használják fel.
A Budapesten forgalomba álló CAF Urbos3 villamosok azonos típuscsaládba tartoznak az Európa számos városában (pld. Debrecen, Freiburg, Zaragoza, Málaga, Besancon, Belgrád, Nantes) már használatban lévő járművekkel.
A közbeszerzési eljárás folyamata
A Budapesti Közlekedési Központ Budapest Főváros Önkormányzata megbízásából, uniós források felhasználásával 2013 februárjában indított közbeszerzési eljárást új alacsonypadlós villamosok beszerzésére. A tender nyerteseként a BKK a spanyol CAF-ot hirdette ki, a szerződés megkötésére 2014. március 5-én került sor.
Az eredeti szállítási szerződés szerint mintegy 27 milliárd forint értékben 37 CAF Urbos3 típusú villamost rendelt a BKK. A később aláírt szerződésmódosítás alapján 6 milliárd forint többlettámogatással 2016-ban további 10 új villamos érkezik majd Budapestre a Kormány és Budapest Főváros Önkormányzata támogatásának köszönhetően. Emellett a szerződés lehetőséget teremtett további 77 villamos szállítására is: újabb forrás rendelkezésre állásával tehát összesen akár 124 vadonatúj villamos állhat forgalomba 2020-ig a fővárosban. Az opcionálisan lehívható további darabszám lehetővé teszi az elöregedett budapesti villamosállomány jelentős fiatalítását azonos típusú, modern alacsonypadlós járművekkel.
https://budapest.hu/Lapok/2015/elindultak-az-elso-uj-caf-villamosok-budapesten.aspx
Hozzászólások eddig: 2
M Imre üzente 7 órája
Újabb szöget talált az Orbán-kormány, amelyet Budapest koporsójába verhet, eltérítette a villamosok pénzét | 2025.05.12.
Miközben az új CAF-villamosok uniós forrásaival játszadoznak, a szállítói tartozás már milliárdokra rúg.
[...] Az uniós források csereberéje a Lázár János közlekedési miniszterrel folytatott nagy bérlet-alku része volt. (Abból sem nyertesen távozott a főváros.) A városvezetés – nem sok választása lévén - belement, azzal próbálva menteni a helyzetet, hogy a „kormány által tervezett projektek megvalósulása fővárosi érdek is, hiszen ezek előnyeit a budapestiek is élvezhetik. A fővárosi fejlesztések nem vesztik el az uniós forrásokat, csak szorosabb határidővel kell megvalósítani”. A kormány gyorsan határozatba is öntötte az alkut: a CAF-villamosok beszerzése – más projektek mellett – átkerült az RRF-csomagba, ám a felhívás, amelynek nyomán a pénz áramlását biztosító támogatási szerződést aláírták volna, nem jelent meg. Hamarosan az is nyilvánvalóvá vált, hogy az RRF végrehajtása ellehetetlenült, így a BKK lázasan elkezdett azon dolgozni, hogy a projekt visszakerüljön az IKOP Plusz keretbe. Csakhogy ez azóta sem történt meg, így az új támogatási szerződést sem kötötték meg.
Így jutottak el tavaly októberig, amikor a CAF a szállítói szerződésben vállaltaknak megfelelően elkezdte szállítani a villamosokat. A BKK a korábbi támogatási szerződés alapján az előleg és az önerő feletti részről szóló számlákat továbbküldte az uniós források kifizetéseit bonyolító Irányító Hatóságnak (IH). Csakhogy az IH nem tud fizetni, hiszen nincs új, IKOP Pluszos támogatási szerződés, ami alapján kiegyenlíthetné a számlákat. A sok millió eurós kifizetetlen számlák így most lebegnek a levegőben.
A BKK a Népszava kérdéseire küldött válaszában leszögezte: ők a vállalt 0,56 százalékos önrészt határidőre megfizették,...
-- Kormányzati szándékosságra utal, hogy nem éltek a félidős újratervezés lehetőségével, amikor megnyugtatóan rendezhették volna a kérdést.
A Magyar Közlönyben néhány napja megjelent Éves Fejlesztési Keret (ÉFK) listája, amely azokat a projekteket tartalmazza, amelyekre kifizethetőek uniós források. A fővárosi villamosbeszerzés nincs rajta, holott az IKOP Plusz keretben elméletileg lenne pénz, a keret felét még nem használták fel.
Walter Katalin, a BKK vezérigazgatója több ízben írásban kérte a döntéshozóktól a helyzet sürgős megoldását, míg Karácsony Gergely főpolgármester a miniszterelnöktől kérte a kormány beavatkozását. Nem kaptak válaszokat.
https://nepszava.hu/3279243_budapest-caf-europain-unio-tamogatas-elterites
___
A kedd éjszakai futópróba során átkelt a 2202-es CAF a Dunán - A Rákóczi hídon (fotó Vörös Attila. iho.hu - 2015)
http://autovezetes.network.hu/kepek/bkv_eletkepek/a_kedd_ejszakai_futoproba_soran_atkelt_a_2202es_caf_a_dunan__a_rakoczi_hidon_foto_voros_attila_ihohu__2015
M Imre üzente 2 éve
2022 novemberéig lehet lehívni a CAF villamosok opciós 51 darabját. A lehívás a kormány intézkedései miatt nem történhet meg. A villamosok ára időközben 2-2,5-szeresére ment fel, tehát bármennyire is nem ezek a villamosok a legtutibb darabok (sok baj volt a fékjeikkel, kevés az ajtajuk, ezeket mi is kritizáltuk eleget), ennyi pénzért már semmit sem kapni, így nemzetgazdasági érdek a lehívásuk. Márpedig Budapest ugye a Nemzet fővárosa és kicsit sem érdekel bennünket a politikusok aktuális hatalmi játszadozása.
A címadás tehát téves, itt nem megállapodni kellene, hanem a buta tiltást feloldani. Ez pedig, ahogy el lett rendelve, úgy a visszavonása is egyoldalú lépés:
"A villamosok lehívásához szükséges fedezetet a legkézenfekvőbb módon a kohéziós alapból vagy az RRF helyreállítási alapból lehetne előteremteni, ám ez is a magyar kormány döntésén múlik – mondta az ügyről Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) elnöke.
A közeli napokban kell a magyar kormánynak benyújtania az utolsó dokumentumokat, azok alapján dől el, hogy megkapjuk-e az uniós forrásokat. Ha az úgynevezett partnerségi megállapodást megkötik, akkor nyílik meg a lehetőség operatív programok és azokhoz kapcsolódó projektek benyújtására – mondta Dorner. A szakember szerint nem lehet a végtelenségig akadályozni a budapesti beruházásokat.
Amennyiben mégis kapna Magyarország uniós forrásokat, az EU várhatóan ki fogja kötni, hogy ne zárhassák ki a pénzelosztásból teljesen a fővárosi önkormányzatot – ahogyan ehhez ragaszkodtak az előző, 2014–2020-as uniós pénzügyi időszakban is.
Dorner szerint tehát az lenne a legkézenfekvőbb megoldás, ha a fővárosi villamosvásárlást rátenné az uniós pályázati listára a kormány."
Addig is, áthidaló EIB hitel rendelkezésre áll, amelyet szintén a kormány engedélyezhet.
https://444.hu/2022/08/16/nem-tud-megallapodni-a-kedvezmenyes-villamosbeszerzesrol-a-fovaros-es-a-kormany-novemberben-lejar-a-hatarido
-- VEKE
M Imre írta 7 órája a(z) CAF | tehát összesen akár 124 vadonatúj villamos állhat forgalomba 2020-ig a fővárosban fórumtémában:
Újabb szöget talált az Orbán- kormány, amelyet Budapest ...
M Imre írta 7 órája a(z) Budapesti metró fórumtémában:
Utólagos jelentés, drótos vészelhárítás, mindent...
M Imre írta 1 napja a(z) Közérdekű fórumtémában:
Mi nyílt levelet írtunk Bernadettnek, hogy 10.000 ...
M Imre írta 1 napja a(z) Közérdekű fórumtémában:
Mi nyílt levelet írtunk Bernadettnek, hogy 10.000 ...
M Imre írta 3 napja a(z) A Flórián téri felüljáró felújítása fórumtémában:
Ütemterv szerint halad a Flórián téri felüljáró felújítása: zajlik a ...
M Imre írta 3 napja a(z) Petőfi híd: nagy darabokban válik le a rozsda és a beton (2025.) fórumtémában:
„A hídszerkezet legnagyobb problémája a korrózió. A hídon ...
M Imre új fórumtémát indított: Petőfi híd: nagy darabokban válik le a rozsda és a beton (2025.)
M Imre írta 3 napja a(z) Óbuda, Gázgyár: rákkeltő méreg szivárog a Dunába fórumtémában:
Újabb győzelem az Óbudai Gázgyár ügyében! Viszont...
M Imre új fórumtémát indított: Óbuda, Gázgyár: rákkeltő méreg szivárog a Dunába
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Új hozzászólás